Trwa ładowanie...
d1dnbr7
20-11-2005 12:58

Kubica o krok od zwycięstwa

d1dnbr7
d1dnbr7

Robert Kubica (zespół Carlin Honda)
powtórzył osiągnięcie sprzed roku i zajął drugie miejsce w Macau Grand Prix, wyścigu posiadającym status Pucharu Interkontynentalnego FIA, który jednocześnie uważany jest za nieoficjalne mistrzostwa świata Formuły 3.

Powtórka ubiegłorocznego sukcesu, w połączeniu ze zdobytym wcześniej tytułem mistrzowskim World Series by Renault, potwierdza przynależność polskiego kierowcy do ścisłej czołówki najlepszych młodych kierowców wyścigowych świata.

To jeden z największych sukcesów polskiego sportu samochodowego, ale mimo to zarówno polski kierowca, jak i szef zespołu, Trevor Carlin (były dyrektor sportowy zespołu Jordan w Formule 1), odczuwają wyraźny niedosyt.

Robert po wspaniałym manewrze wyprzedził Lucasa di Grassiego i objął prowadzenie w wyścigu, jednak neutralizacja pozbawiła go wypracowanej przewagi, a po restarcie di Grassi wykorzystał większą szybkość swojego samochodu i wyprzedził Polaka.

d1dnbr7

Robert Kubica myślami jest już w Formule 1 - 1 grudnia na torze w Barcelonie najlepszy polski kierowca wyścigowy odbędzie swój pierwszy test w królewskiej kategorii wyścigowej.

Robert Kubica: "Przewaga, którą uzyskałem nad Lucasem di Grassim została zniwelowana przez neutralizację i wyjazd samochodu bezpieczeństwa, który nastąpił w najgorszym możliwym momencie. Po restarcie nie udało mi się obronić prowadzenia - samochód nie był ustawiony pod szybką jazdę na prostej.

Podczas dwóch pozostałych do mety okrążeń nie miałem już szans na przeprowadzenie ataku, bo auto osiągało optymalną formę dopiero po przejechaniu kilku kółek wyścigowym tempem. Drugi rok z rzędu musiałem zadowolić się drugą pozycją. Szkoda, bo do zwycięstwa zabrakło bardzo niewiele".

Trevor Carlin: "Drugie miejsce Roberta w Macau Grand Prix to największy zawód w całej mojej wyścigowej karierze. Jechał doskonały wyścig, a prędkość z jaką oddalał się od di Grassiego najlepiej świadczy o tym, kto był najszybszym kierowcą w Pucharze Interkontynentalnym.

d1dnbr7

Problem polegał na tym, że samochód Roberta był ustawiony tak, by zmaksymalizować przewagę w środkowej, krętej części toru. By dobrze wykorzystać takie ustawienie, trzeba być Robertem Kubicą. Niestety, auto nie było najszybsze na prostej, co ułatwiało ataki przeciwnikom po starcie i restarcie.

Niewielu młodych kierowców bardziej zasługuje na miejsce w Formule 1. Jeśli Robert tam trafi, będę najszczęśliwszym człowiekiem świata".

Lucas di Grassi: "Bez neutralizacji nie miałbym absolutnie żadnych szans na wygranie tego wyścigu. Manewr Roberta, który wyprzedził mnie przy dublowaniu rywala, był niesamowicie dobry".

Wyniki 52. Macau Grand Prix:

M. Kierowca Nadwozie/silnik Czas

  1. Lucas Di Grassi Dallara Mercedes-HWA 40:49.730
  2. Robert Kubica Dallara Honda-Mugen/NB + 0.659
  3. Sebastian Vettel Dallara Mercedes-HWA + 3.924
  4. Joao P De Oliveira Dallara Toyota-Tom's + 7.003
  5. Kazuki Nakajima Dallara Toyota-Tom's + 8.619
  6. Loic Duval Dallara Mercedes-HWA + 8.705
  7. Christian Bakkerud Dallara Honda-Mugen/NB + 11.185
  8. Paolo Montin Dallara Honda-Mugen/NB + 12.490
  9. Romain Grosjean Dallara Opel-Spiess + 13.007
  10. Franck Perera Dallara Opel-Spiess + 13.290
  11. Guillaume Moreau Dallara Opel-Spiess + 13.890
  12. Fabio Carbone SLC Opel-Spiess + 16.445
  13. Karl Reindler Dallara Honda-Mugen/NB + 17.334
  14. Mike Conway Dallara Mercedes-HWA + 17.808
  15. Michael Ho Dallara Toyota-Tom's + 26.120
d1dnbr7
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1dnbr7
Więcej tematów