Kubica: nie spodziewałem się, że różnica jest tak duża
Triumfator wyścigowego cyklu World Series Renault uczestniczył w testowych jazdach na zaproszenie fabrycznego teamu wraz ze zwycięzcą serii Renault V6 z 2004 roku, Giorgio Mondinim.
Kubica rozpoczął swą przygodę z Formułą od rozgrzewkowego okrążenia o 9.00 rano. Po tej próbie, i "dostrojeniu" bolidu, polski kierowca wyjechał na tor na właściwą sesję treningową, która trwała do godziny 13.00. Najlepszy czas okrążenia Kubicy był zaledwie o 15 tysięcznych sekundy gorszy od rezultatu Niemca Ralfa Schumachera. Gorszy od Polaka czas miał podczas przedpołudniowej sesji Brytyjczyk David Coulthard.
Pat Symonds, główny inżynier teamu Renault, mówił przed rozpoczęciem testów, że czasy uzyskiwane na torze przez uczestników testów nie są najważniejsze. Większą wagę zespół przywiązuje do umiejętności dostosowania się kierowcy do wymogów bolidu Formuły 1. Po testach inżynierowie Renault podkreślali, że Polak okazał się bardzo pojętnym uczniem, a w dodatku uzyskiwał znakomite czasy.
Udział Kubicy w wyścigach Formuły w 2006 roku nie wchodzi oczywiście w rachubę, bowiem obsada poszczególnych zespołów jest już skompletowana. Nie jest jeszcze przesądzone jaki będzie przyszłoroczny program startów polskiego kierowcy - w grę wchodzi zarówno udział w World Series Renault jak i wyścigach bezpośredniego zaplecza Formuły - GP 2.
"Szczerze mówiąc nie spodziewałem się, że różnica między samochodami Formuły Renault i Formuły 1 jest tak duża. Jestem zadowolony ze swoich wyników. Z każdym okrążeniem starałem się jechać coraz lepiej i nie popełniać błędów. Nie uzyskiwane czasy były jednak najważniejsze dla zespołu, oni przede wszystkim patrzyli jak z nimi współpracuję" - powiedział Kubica.
"To był dla mnie udany rok. W przyszłym sezonie zamierzam kontynuować karierę w Europie. Starty w cyklu GP 2 wydają się najlepszą opcją, ponieważ przybliżają mnie do świata Formuły 1" - dodał polski kierowca.
Najlepsze wyniki czwartkowych testów:
Jenson Button (W.Brytania/BAR-Honda)
1.14,145 (94)
okrążenia)
Anthony Davidson (W.Brytania/BAR-Honda) 1.15,273 (78)
Ricardo Zonta (Brazylia/Toyota)
1.16,647 (60)
Mark Webber (Australia/Williams) 1.17,282 (66)
Pedro de la Rosa (Hiszpania/McLaren-Mercedes)
1.17,449 (79)
Franck Montagny (Francja/Renault) 1.17,592 (86)
Juan Pablo Montoya (Kolumbia/McLaren-Mercedes) 1.17,763 (61)
Nico Rosberg (Niemcy/Williams) 1.17,805 (44)
Ralf Schumacher (Niemcy/Toyota) 1.17,982 (48)
Robert Kubica (Polska/Renault) 1.17,997 (41)