Kubica mistrzem World Series by Renault
Zwyciężył Austriak Andreas Zuber, wyprzedzając o 5,6 sekundy Kubicę.
"To wspaniale, że już w pierwszym starcie tutaj udało mi się wywalczyć tytuł mistrzowski. To bardzo dobrze dla mnie i dla całego zespołu, bo teraz możemy się wszyscy skupić na tym by już dzisiaj zapewnić sobie także zwycięstwo w klasyfikacji konstruktorów" - powiedział Kubica schodząc z podium zawodów.
Polak rozpoczął pierwszy wyścig na Estoril z trzeciej pozycji startowej, ale szybko awansował na drugie miejsce, jednak Zuber cały czas utrzymywał nad nim bezpieczną przewagę.
W trzynastu poprzednich wyścigach Kubica dziewięciokrotnie zajmował miejsca na podium, w tym czterokrotnie zwyciężał. Po pierwszym starcie na torze w Estoril powiększył swoją przewagę nad najgroźniejszym rywalem - Hiszpanem Adrianem Vallesem z 44 do 55 punktów (w trzech ostatnich wyścigach Valles mógłby zdobyć maksymalnie 51 pkt). Drugi wyścig w Estoril rozpocznie się o godzinie 15.20.
W obecnym sezonie polski kierowca jeździ w barwach hiszpańskiego zespołu Epsilon Euskadi, prowadzonego przez Joana Villadelprata, który był wcześniej menedżerem zespołów Formuły 1, m.in. mistrzowskiego zespołu Benetton.
W przyszły weekend Kubica - jako pierwszy Polak w historii Formuły 1 - weźmie udział w Grand Prix Chin. Będzie on kierowcą rezerwowym najsłabszego teamu Minardi-Cosworth.
Wyścigi World Series Renault są uważane za przedsionek Formuły GP2 oraz Formuły 1. Kierowcy używają samochodów stworzonych specjalnie do tej serii, konstrukcyjnie bardzo zbliżonych do bolidów Formuły 1. W samochodach tych wykorzystano nadwozie Dallara oraz silnik Nissan VQ35 V6 o maksymalnej mocy 425 koni mechanicznych przy 8250 obrotach na minutę.
W mistrzostwach bierze udział 30 kierowców z 16 krajów, a nagrodą dla zwycięzcy są testy w teamie Formuły 1 - Renault. Przed tygodniem startujący w jego barwach Hiszpan Fernando Alonso został najmłodszym w historii mistrzem świata w tej prestiżowej rywalizacji, a francuski zespół wciąż walczy z ekipą McLaren- Mercedes o zwycięstwo wśród konstruktorów.
Poszczególne rundy mistrzostw World Series Renault - z wyjątkiem GP Monaco - składają się z dwóch wyścigów (krótszy: 55-95 km i trwa maksimum 35 minut; dłuższy: 85-140 km - do 45 minut). W sumie odbywa się dziewięć eliminacji, z których dwie (w Monaco i w Bilbao) są rozgrywane na torach ulicznych.
Ostatnie dwa wyścigi z tego cyklu są zaplanowane na niedzielę 23 października na włoskim torze Monza.