Krakowskie lotnisko obsłużyło blisko 5 mln pasażerów w 2016 r.
4 mln 983 tys. 645 pasażerów obsłużył w minionym roku Międzynarodowy Port Lotniczy Kraków-Balice. Jak podkreślają przedstawiciele portu, to rekordowy wynik, o 18 proc. lepszy od uzyskanego rok wcześniej.
Łącznie w ubiegłym roku z krakowskiego lotniska skorzystało o ponad 760 tys. pasażerów więcej niż w roku 2015. Zanotowano także 15 proc. wzrost liczby operacji lotniczych, których wykonano 41,9 tys.
Radosław Włoszek, prezes Kraków Airport ocenił w poniedziałek, że wzrost ruchu pasażerskiego w ubiegłym roku na krakowskim lotnisku odzwierciedla zapotrzebowanie regionu na transport lotniczy. "Rozbudowując siatkę zarówno o połączenia bezpośrednie, jak i połączenia z największymi europejskimi hubami wychodzimy naprzeciw stawianym przed lotniskiem oczekiwaniom" - zaznaczył.
Jak przypomniał, dzięki współpracy z przewoźnikami, w porównaniu do poprzedniego sezonu zimowego, liczba połączeń z krakowskiego lotniska wzrosła o 13, a na 10 kierunkach wzrosła częstotliwość oferowanych lotów.
Przełożyło się to na statystyki ostatnich dwóch miesięcy, z których grudzień zakończył się najwyższym wzrostem ruchu pasażerskiego w 2016 roku - obsłużono o 26 proc. więcej pasażerów niż w grudniu 2015 r. Łącznie w ubiegłym miesiącu z Kraków Airport skorzystało blisko 386,7 tys. pasażerów.
Prognozy krakowskiego lotniska na ten rok zakładają 4-6-proc. wzrost ruchu pasażerskiego, wpływ na to będzie mieć sytuacja geopolityczna i wzrostu cen paliwa.
Kraków Airport jest drugim lotniskiem w Polsce pod względem liczby obsłużonych pasażerów i największym portem regionalnym. W tegorocznym sezonie zimowym lotnisko oferuje 65 połączeń regularnych do 57 portów w 17 krajach i współpracuje z 21 przewoźnikami, zrzeszonymi w trzech największych sojuszach lotniczych na świecie.