W piątek wieczorem odbędzie się ostatni przejazd rowerowej Krakowskiej Masy Krytycznej. Organizowane w ostatnie piątki miesiąca demonstracje spotykały się w ostatnim czasie z coraz większą krytyką za blokowanie ulic miasta w godzinach szczytu.
Jakub Stępniak ze stowarzyszenia Kraków Miastem Rowerów przypomniał, że comiesięczne przejazdy Masy Krytycznej miały zwrócić uwagę władz na konieczność budowy infrastruktury dla rosnącej grupy cyklistów. Pomogły w integracji osób zainteresowanych wysokim udziałem rowerów w transporcie i wspierających ideę Krakowa jako miasta przyjaznego rowerzystom.
W opinii organizatorów rowerowej manifestacji działania podejmowane przez krakowskie środowiska rowerowe przyniosły efekty w postaci m.in. Krakowskiego Dialogu Cyklicznego, czyli platformy konsultacji społecznych czy uwzględnieniu postulatów cyklistów w polityce miasta. Jeden z działaczy stowarzyszenia został powołany na stanowisko oficera rowerowego.
Jak przypominają cykliści, konsekwentne prezentowanie zalet roweru w Krakowie zaowocowało wygranym referendum lokalnym w maju 2014 r., w którym ponad 85 proc. głosujących krakowian opowiedziało się za rozbudową sieci ścieżek rowerowych. W budżecie miasta na ten rok zarezerwowano środki pozwalające rozpocząć budowę pierwszych zaplanowanych odcinków.
Przejazdy Masy Krytycznej od kwietnia zostaną zastąpione Masowymi Przejazdami Rowerowymi, które będą odbywać się w soboty, co trzy miesiące. Pierwszy z nich odbędzie się 25 kwietnia.