Kościuszko: zaczynamy od zera
Michał Kościuszko i Maciek Szczepaniak po dwumiesięcznej przerwie wracają na trasy Mistrzostw Świata. Rozpoczynający się w czwartek Rajd Niemiec będzie dla załogi LOTOS Rally Team siódmym startem w tegorocznym cyklu WRC. - Pomimo tego, że w ubiegłym roku wygraliśmy ten rajd w klasyfikacji PWRC w tym roku zdecydowaliśmy się na robienie notatek od zera - mówi Kościuszko.
Po raz pierwszy od czasu wprowadzenia Rajdu Niemiec do kalendarza WRC w 2002 roku, w tym roku rajd rozpocznie się w Kolonii od prezentacji samochodów i załóg na Roncalliplatz. W drodze powrotnej z Kolonii do Trewiru załogi przejadą dwa pierwsze odcinki specjalne, przy czym drugi odcinek w okolicy Sauteral rozgrywany będzie dla większości załóg już po zmroku.
- W niedzielę mieliśmy możliwość testowania na suchej i mokrej nawierzchni. Jest to tym bardziej cenne, że to nasze pierwsze kilometry samochodem WRC na nawierzchni asfaltowej. Dzięki wsparciu naszego partnera, Grupy Lotos, na niemieckich asfaltach wystartujemy Fordem Fiestą WRC. Rajd Niemiec to trzy różne charakterystyki odcinków od krętych winnic po poligony wojskowe asfaltowo betonowe z niebezpiecznymi zaporami czołgowymi oraz bardzo szybkie fragmenty przypominające asfaltową Katalonię. Pomimo tego, że w ubiegłym roku wygraliśmy ten rajd w klasyfikacji PWRC w tym roku zdecydowaliśmy się na robienie notatek od zera. Tak więc czeka nas sporo pracy na zapoznaniu - przyznaje Kościuszko.
W piątek zawodnicy będą pokonywać kręte drogi winnic przy rzece Mozel o łącznej długości 131,36 kilometrów oesowych. W sobotę organizatorzy standardowo zaplanowali rywalizację na terenie poligonu wojskowego, gdzie na zawodników czeka liczący 41,08 km odcinek specjalny Arena Panzerplatte. Łącznie w drugim dniu rajdu zawodnicy przejadą sześć odcinków specjalnych o łącznej długości 153,70 kilometry oesowe. Na zakończenie Rajdu Niemiec w niedzielę zawodnikom pozostaną do rozegrania 2 odcinki specjalne.
W ciągu czterech dni ADAC Rallye Deutschland zawodnicy przejadą łącznie 1243,34 kilometrów, w tym 16 odcinków specjalnych o łącznej długości 371,86 kilometrów oesowych.
Film z testów Michała Kościuszki: