Trwa ładowanie...
26-04-2009 20:28

Kościuszko wygrał klasyfikację juniorów

Kościuszko wygrał klasyfikację juniorówŹródło: PAP
d258bat
d258bat

Michał Kościuszko (Suzuki Swift S1600) wygrał w kategorii juniorów (J-WRC) Rajd Argentyny. Polski kierowca wystartował w sobotę do drugiego etapu rajdu z doliczoną karą czasową, gdyż dzień wcześniej nie ukończył dziewiątego OS z powodu awarii układu kierowniczego.

W klasyfikacji generalnej Kościuszko został sklasyfikowany na 14. pozycji.

Regulamin rajdowych MŚ przewiduje, że jeśli uda się usunąć awarię, kierowca może kontynuować rywalizację w tzw. systemie Superrally, z doliczeniem karnych minut za nieukończony odcinek. W wypadku Kościuszki oznaczało to, że do uzyskanego czasu doliczono mu dziesięć minut.

Drugie miejsce Niemiec Aaron Burkart (Suzuki Swift S1600) - strata 1.39,9 do Kościuszki, trzecie Włoch Alessandro Bettega (Renault Clio S1600) - strata 7.33,2.

d258bat

W tegorocznym sezonie polska załoga Suzuki Swift S1600 wystąpiła w dwóch eliminacjach J-WRC zajmując drugie miejsce na Cyprze i zwyciężając w swej kategorii w Portugalii. W dniach 22-24 maja Kościuszko wystartuje w kolejnej eliminacji mistrzostw świata - Rajdzie Sardynii.

W Argentynie Polak doskonale pojechał dwa końcowe etapy rajdu i pomimo 10 minut kary zdołał odrobić straty do rywali. Dzięki zwycięstwu w Argentynie Kościuszko umocnił się na prowadzeniu w klasyfikacji generalnej J-WRC, gdyż nie wszyscy czołowi kierowcy ze stawki juniorów zdecydowali się na start w Ameryce Południowej.

Mistrzostwa świata juniorów (FIA Junior World Rally Championship, JWRC), w których uczestniczy Kościuszko to rywalizacja dla kierowców mających maksymalnie 28 lat w danym sezonie startów (limit wieku nie dotyczy pilotów). Zawodnicy walczą oátytuł mistrza świata w sześciu wybranych przez siebie rajdach záośmiu zaliczanych do cyklu mistrzowskiego.

Samochody J-WRC są napędzane tylko na przednią oś i mają silniki atmosferyczne (bez turbodoładowania). Muszą być homologowane w jednej zátrzech klas technicznych określonych przez Międzynarodową Federację Samochodową (FIA): Super 1600, Aá(pojemność silnika do 1600 cm3) lub N (pojemność do 2000 cm3).

d258bat
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d258bat
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj