Kościuszko: jesteśmy dobrze przygotowani
Jesteśmy dobrze przygotowani do startu - twierdzi Michał Kościuszko, jedyny polski kierowca, który wystąpi w Rajdzie Argentyny (24-26 kwietnia), piątej eliminacji mistrzostw świata kierowców a jednocześnie jednej z ośmiu imprez zaliczanych do klasyfikacji MŚ juniorów - J-WRC.
Kościuszko, wraz z pilotem Maciejem Szczepaniakiem już od kilku dni przygotowują się do walki o punkty w J-WRC i obrony pozycji lidera mistrzostw. Polski kierowca ma przed startem tyle samo punktów co Czech Martin Prokop, ale jego najgroźniejszy rywal zrezygnował w Argentynie z występu w kategorii juniorów i pojedzie samochodem Mitsubishi Lancer grupy N.
Polska załoga Suzuki Swift S1600 wystąpiła dotychczas w dwóch eliminacjach J-WRC zajmując drugie miejsce na Cyprze i zwyciężając w swej kategorii w Portugalii. Kościuszko może się także pochwalić wygraniem największej liczby odcinków specjalnych w tym sezonie.
Jeżdżący w barwach fabrycznego zespołu Suzuki Sport Europe kierowca z Krakowa nie ukrywa, że jego celem jest zdobycie w Argentynie kolejnych punktów. - Jesteśmy dobrze przygotowani do tego startu i liczę na trzy dni ciekawej walki na argentyńskich szutrach - zapowiada.
- Jesteśmy już po testach i jestem bardzo zadowolony z osiągniętych rezultatów. Testowałem nowe progresywne sprężyny. Świetnie działają. Dzięki nim jestem szybszy o jakieś 0,5 sek. na kilometrze. To duża przewaga. Jeszcze nie wiem, jak wygląda nawierzchnia na wszystkich odcinkach, ale wydaje się, że ten set- up będzie odpowiedni - powiedział na dwa dni przez startem Michał Kościuszko.
Start i metę rajdu wyznaczono na Stadionie Chateau Carreras w Kordobie. Przez trzy dni zawodnicy będą mieli do pokonania łącznie ponad 1530 kilometrów, w tym 23 odcinki specjalne o łącznej długości 331,8 km. Do udziału w tegorocznym Rajdzie Argentyny zgłosiło się 59 załóg, z liderem klasyfikacji MŚ kierowców Sebastienem Loebem (Citroen WRC).
Mistrzostwa świata juniorów (FIA Junior World Rally Championship, JWRC), w których uczestniczy Kościuszko to rywalizacja dla kierowców mających maksymalnie 28 lat w danym sezonie startów (limit wieku nie dotyczy pilotów). Zawodnicy walczą oátytuł mistrza świata w sześciu wybranych przez siebie rajdach, záośmiu zaliczanych do cyklu mistrzowskiego.
Samochody J-WRC są napędzane tylko na przednią oś i mają silniki atmosferyczne (bez turbodoładowania). Muszą być homologowane w jednej zátrzech klas technicznych określonych przez Międzynarodową Federację Samochodową (FIA): Super 1600, Aá(pojemność silnika do 1600 cm3) lub N (pojemność do 2000 cm3).