Konkurs dla pasjonatów motoryzacji. Można wygrać... światową karierę
Projekt konkursowy powinien być wizualizacją graficzną modelu samochodu autonomicznego, czyli auta samosterowalnego. Do udziału w „Renault. Passion for Design & Innovation” zaproszeni są wszyscy, w szczególności młodzi projektanci oraz studenci wzornictwa, architektury i innych pokrewnych kierunków. Aby wziąć udział w konkursie należy do 31 maja przesłać projekt samochodu autonomicznego za pośrednictwem formularza konkursowego dostępnego na stronie renaultpassion.pl.
Czterech spośród pięciu finalistów wybierze jury, składające się m.in. z takich osobistości jak dyrektor designu zewnętrznego Renault, Anthony Lo, fotografka, Lidia Popiel, projektantka marki Bizuu, Zuzanna Wachowiak, projektant pojazdów i wykładowca, Wojciech Sokołowski, czy twórca plakatów, ilustracji i okładek, Andrzej Pągowski. Piątego finalistę wybiorą internauci, głosując na swoich faworytów na stronie internetowej konkursu.
Trzy najlepsze projekty zostaną nagrodzone. Zwycięzca otrzyma 10 tys. złotych oraz samochód Renault Espace lub Talisman do testu na okres 2 tygodni. Zdobywca drugiego miejsca - 5 tys. złotych oraz Renault Espace lub Talisman na tydzień, a autor trzeciego nagrodzonego projektu - 2 tys. złotych oraz Renault Megane GT na weekend.
Udział w tego typu konkursach zapewnia wielką sławę i pracę. Najlepszym potwierdzeniem jest Kamil Łabanowicz, nasz człowiek w Ingolstadt, siedzibie Audi.
Kamil Łabanowicz, rocznik 1981, właśnie podczas studiów architektonicznych brał udział w międzynarodowych konkursach na projektowanie samochodów. W niektórych z nich uzyskał wyróżnienia. Tak było m.in. w „Stile Italiano Giovani 2004”, „New Face of Kia 2005” albo „Micra - awangardowe odmiany następnej generacji” w 2006 roku.
Jego pasję i styl dostrzeżono w Audi. Zaproponowano mu staż. Po pół roku niemiecki producent zaproponował mu posadę jednego z projektantów karoserii. Pierwsze zadanie, jakie otrzymał, od razu rzuciło go na głęboką wodę. Musiał w bardzo krótkim czasie przygotować projekt Audi R8 TDI, które swoją premierę miało w 2008 r. na targach w Detroit.
Ostatnim dziełem Kamila Łabanowicza jest Audi E-Tron Quattro Concept, samochód elektryczny, który jest podstawą dla seryjnego SUV-a z Ingolstadt zasilanego prądem (możemy się go spodziewać w 2018 roku). O studyjnym aucie rozmawialiśmy z jego twórcą:
Źródło: Renault, MAK A zatem: warto!