Koniec z rdzą na felgach
Felgi z lekkich stopów są w dzisiejszych czasach standardem. Wielu z nas decyduje się na alusy głównie ze względu na ich atrakcyjny wygląd. Jednak często nawet najładniejsze felgi wyglądają źle w połączeniu z pordzewiałymi tarczami hamulcowymi. Jak temu zaradzić?
Tarcze hamulcowe w naszych autach często mają tendencję do rdzewienia. Rdza pojawia się przeważnie na komorze tarczy hamulcowej, czyli w miejscu, które zasadniczo nie ma wpływu na skuteczność hamowania, jednak bardzo psuje wygląd auta. (Warto zaznaczyć, że rdza pojawia się również na "pracującej" części tarczy hamulcowej, zwłaszcza po dłuższym postoju – jednak zazwyczaj nie jest to powód do zmartwień, ponieważ już po pierwszym hamowaniu rdza ta powinna zniknąć)
Firma Quinton Hazell wprowadza do sprzedaży nowe powlekane na czarno tarcze hamulcowe. Ich największą zaletą jest odporność na rdzę na krawędzi i w komorze tarczy hamulcowej dzięki czarnej powłoce antykorozyjnej.
Dzięki zaawansowanej technologii galwanicznej (zwanej również elektro-powlekaniem) tarcze hamulcowe zostają pokryte specjalną powłoką, ale w celu zapewnienia optymalnych właściwości hamujących, pierścieniowa część tarczy z krzyżowymi nacięciami nie jest powlekana.
Źródło: [
]( http://www.carfocus.pl )