Trwa ładowanie...
30-01-2013 16:28

Koniec testu polskich tras. Jakie z niego wnioski?

Koniec testu polskich tras. Jakie z niego wnioski?Źródło: PAP/Adrian Starus
d258bat
d258bat

Dobiegł końca Wielki Test Drogowy, podczas którego testerzy przejechali 1 337 km w 100 proc. zgodnie z przepisami. Ile czasu zajęło pokonanie wszystkich odcinków i co spotkali na swojej drodze?

Pierwszego dnia testerzy pokonali trasy Poznań - Wrocław (ok. 180 km) oraz Wrocław - Warszawa (ok. 350 km). Warunki drogowe były poprawne, zaś w czasie podróży odnotowano 16 szarych i 19 żółtych fotoradarów, 7 miejsc częstych kontroli oraz 2 nieoznakowane patrole. Następna na "rozkładzie" znalazła się trasa Warszawa - Gdańsk (ok. 380 km), na której znalazło się 13 szarych i 4 żółte fotoradary, 3 miejsca częstych kontroli oraz 2 kontrole ITD.

Ostatniego dnia zespół pokonał odcinek Gdańsk - Poznań (przez Rumię, Redę, Wejherowo, Lębork, Słupsk, Sławno, Koszalin, Szczecinek, Piłę, Chodzież i Oborniki Wielkopolskie - ok. 460 km). Testerzy zanotowali 14 szarych i 10 żółtych fotoradarów, jeden wypadek, po jednej kontroli policji i ITD oraz 3 miejsca częstych kontroli.

(fot. creandi.pl)
Źródło: (fot. creandi.pl)

Łącznie w ciągu całej akcji przejechano 1 377 km, co zajęło 23 godziny i 25 minut. Statystycznemu kierowcy ta sama podróż zajęła 19 godzin i 40 minut. Największą różnicę zanotowano na trasach Wrocław - Warszawa (test: 6 godzin i 26 minut, statystyczny kierowca: 4 godziny i 47 minut) oraz Gdańsk - Poznań (test: 8 godzin i 10 minut, statystyczny kierowca: 6 godzin 58 minut).

d258bat

Podczas testu przepytano innych kierowców na temat fotoradarów i oznakowania dróg. Okazało się, że większość z nich nie uważa ich za środek zwiększający bezpieczeństwo a jako źródło finansowania budżetu państwa. Wielu prowadzących podkreślało jednak, że byliby w stanie zaakceptować politykę fotoradarową gdyby miejsca lokalizacji były uzasadnione.

Liczna grupa kierowców jest zdania, że zarówno znaki z ograniczeniami prędkości jak i fotoradary są ustawione niewłaściwie i często na wyrost. Aby poprawić bezpieczeństwo na polskich drogach wymieniali takie aspekty jak poprawa stanu nawierzchni, lepszą edukację kursantów oraz kampanie społeczne.

Źródło: Creandi.pl

ll/moto.wp.pl

d258bat
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d258bat
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj