Trwa ładowanie...
d1yhplc
17 sierpnia 2007, 15:01

Koniec Rajdu Niemiec dla Polaków

d1yhplc
d1yhplc

Michał Kościuszko i Maciek Szczepaniak z powodu pechowego zdarzenia na 16 kilometrze pierwszego odcinka specjalnego OMV ADAC Rallye Deutschland – 10. rundy Mistrzostw Świata musieli wycofać się z rajdu.

Uszkodzenie samochodu nie pozwoliło na kontynuowanie walki w systemie SupeRally. Dla Polaków był to czwarty w tym sezonie start na trasach Mistrzostw Świata i pierwszy na asfaltach.

"Żałuję że tak wcześnie odpadliśmy z rajdu, liczyłem na trzy dni zaciętej walki, ale niestety taki jest ten sport – raz się wygrywa innym razem nie. Przed nami jeszcze dwa starty w Mistrzostwach Świata i na pewno zamierzam tam walczyć o punkty w klasyfikacji FIA JRC." – powiedział Michał Kościuszko

"Rajd Niemiec 2007 okazał się dla nas bardzo niełaskawy. Pod koniec pierwszego odcinka specjalnego popełniliśmy drobny błąd, który kosztował nas wiele. Cóż taki jest ten sport. Przyjechaliśmy tutaj aby podjąć walkę z najlepszymi kierowcami aut Super 1600 na świecie. Oczywiście mogliśmy jechać wolniej nie podejmując zbytniego ryzyka, ale nie o to chodzi przecież w rajdach. Liczyliśmy się z możliwością, że walka o najwyższe lokaty obarczona jest dużym ryzykiem. Tym razem nie opłaciło się. Czekamy na następny start nie składając broni.” – powiedział Maciek Szczepaniak.

d1yhplc

Polska załoga Kościuszko i Szczepaniak, dotychczas zdobyła 6. punktów na trasach Mistrzostw Świata. W Rajdzie Finlandii finiszowała trzecim miejscem na podium w klasyfikacji FIA JRC.

Renault Clio przygotowywane jest przez czeską stajnię TRT. Sponsorem strategicznym zespołu jest sieć Ready&Go.

FIA Junior Rally Championship – to klasyfikacja, w której startują kierowcy którzy mogą mieć maksymalnie 28 lat w danym sezonie startów. Limit wieku nie dotyczy pilotów. Zawodnicy ścigają się o tytuł Mistrza na trasach 6 nominowanych rajdów zaliczanych do Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Świata.

Wszystkie samochody startujące w kategorii FIA JRC są przednionapędowe z silnikami atmosferycznymi (bez turbo). Samochody muszą być homologowane w jednej z 3 klas technicznych określonych przez FIA: Super 1600 i A (pojemność silnika do 1600 cm3) lub N (pojemność do 2000 cm3).

W sezonie 2007 kierowcy startują z numerami od 31 do 51. Polska załoga Michał Kościuszko Maciek Szczepaniak startuje samochodem Renault Clio z 38 numerem startowym.

d1yhplc
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1yhplc
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj