Koniec produkcji M5
Generacja E60 modelu M5 schodzi właśnie z taśm produkcyjnych, by ustąpić miejsca swojemu następcy.
BMW oficjalnie zakończyło produkcję M5 (E60). Przez pięć lat bawarski koncern wyprodukował 20 548 egzemplarzy, oferując swoim klientom osiągi samochodu sportowego i praktyczność czterodrzwiowej limuzyny. Dzięki 5-litrowej jednostce V10 o mocy 509 KM, samochód osiągał 100 km/h w 4.2 s. Po zdjęciu elektronicznego kagańca, wskazówka prędkościomierza kapitulowała dopiero przy 337 km/h. Nieco ponad 1000 klientów zdecydowało się na odmianę Touring oferowaną od 2007, łącząc osiągi z wizją samochodu rodzinnego.
BMW modyfikuje właśnie linię produkcyjną fabryki w Dingolfing, przygotowując ją do montażu generacji F10. Nowa M5 będzie napędzana jednostką 4,4 l V8, którą już teraz można spotkać w m-odmianach X5 i X6. Samochód, gdy trafi na rynek polski, będzie zapewne kosztował sporo ponad 0,5 mln zł. Cena używanego egzemplarza M5 E60 oscyluje w okolicach 200 000 zł.