Koniec produkcji Lexusa LFA
Z taśmy montażowej zjechał ostatni z planowanych 500 supersamochodów Lexus LFA. W ten sposób zamknął się jeden z najważniejszych rozdziałów historii marki, który zmienił jej wizerunek.
Ostatni LFA był polakierowany na biało i posiadał pakiet Nurburgring. Prace nad opracowaniem pojazdu rozpoczęły się od pustej kartki papieru. Przełomowym aspektem było szerokie zastosowanie tworzywa CFRP, charakteryzującego się wysoką wytrzymałością, sztywnością i lekkością.
Produkcja rozpoczęła się dokładnie 2 lata temu, z udziałem ok. 170 specjalnie wyselekcjonowanych rzemieślników takumi, zaangażowanych w wytwarzanie podzespołów oraz w montaż i prace lakiernicze. Dziennie specjalnie wydzielony przez TMC zakład produkcyjny w japońskiej Motomachi opuszczał jeden supersamochód.
Do Polski trafiły dwa egzemplarze Lexusa LFA. Pierwszy znalazł swojego entuzjastę w Poznaniu, zaś drugi w Krakowie. Auto zostało zbudowane całkowicie wedle życzenia nabywcy. Menedżerowie marki potwierdzili, że nie ma drugiej takiej konfiguracji kolorystycznej na świecie.
Źródło: Lexus
ll/moto.wp.pl