Trwa ładowanie...

Koniec oszukującego silnika Volkswagena. Od 2017 r. nowe jednostki 1,5 l.

Share
Koniec oszukującego silnika Volkswagena. Od 2017 r. nowe jednostki 1,5 l.
Źródło: zdjęcie producenta
d3726a7

Niemiecki producent już zapowiedział, że od 2017 roku silnik 1.6 TDI zostanie zastąpiony nową jednostką. To samo spotka benzynowy 1.4 TSI. W obu przypadkach pod maski aut z Wolfsburga trafią silniki o pojemności 1,5 l.

Silniki nowej generacji zastąpią wykorzystywane dotychczas przez grupę Volkswagena konstrukcje, które - delikatnie mówiąc - nie przyczyniły się do najlepszego imienia producenta. Wysokoprężny 1.6 TDI to jednostka serii EA 189, która to jest przyczyną spalinowej afery, jaka ciąży obecnie u szyi niemieckiej firmy. Natomiast benzynowy 1.4 z doładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa, standardowo plasował się na szczytach list awaryjności.

Nowe silniki 1.5l, jak podaje sam producent, będą nieco droższe w produkcji od poprzedników, ale wyraźnie lżejsze i sprawniejsze. Zarówno wersja wysokoprężna, jak i benzynowa, będą turbodoładowane. Przewidywane są oczywiście różne specyfikacje obu jednostek pod względem mocy i w zależności od tego, która z marek koncernu będzie z nich korzystać. Z pewnością oprócz aut VW trafią pod maski Audi, Seata i Skody. Według zapewnień inżynierów koncernu, żadna z konstrukcji nie będzie rozwinięciem czy też modyfikacją wycofywanych silników.

d3726a7

BC

d3726a7

Podziel się opinią

Share

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3726a7
d3726a7
Więcej tematów