Trwa ładowanie...
Moto Target
wiadomości
21-03-2008 15:15

Koniec marki Maybach?

Koniec marki Maybach?
d1n48ni
d1n48ni

Europejska premiera ultraluksusowej limuzyny Maybach 62 Landaulet podczas ostatniego salonu w Genewie może być ostatnią w dziejach marki. Mercedes poważnie rozważa wycofanie jej z rynku.

Powodem są bardzo słabe wyniki sprzedaży. W minionym roku klientów znalazło tylko 146 egzemplarzy luksusowych limuzyn Maybach - dziesięć razy mniej niż zakładano! W tym samym czasie najpoważniejsi konkurenci - Rolls-Royce i Bentley - sprzedali dziesięć razy więcej aut. Dlatego CEO Daimler - Dieter Zetsche wyraził obawę o dalsze losy marki. Między słowami troski można było jednak odczytać niechęć zarządu Daimlera do dalszego dokładania pieniędzy do każdego sprzedanego egzemplarza.

Poza tym nie ma planów rozszerzenia oferty o dalsze modele. Kiepskiej sytuacji Maybacha nie uratował "usportowiony" model limuzyny 57S i 62S. Z kolei 62 Landaulet wzbudza ogólny podziw, ale chętnych do jego zakupu za horrendalną cenę brakuje. Nie wolno też zapominać, że obecna na rynku seria 57 i 62 bazuje na poprzedniej generacji klasy S i powoli zaczyna się starzeć na tle konkurencji. Osobną sprawą jest często krytykowana i chyba nie do końca udana stylistyka luksusowych limuzyn Maybacha.

Zarząd Daimlera wciąż jednak liczy na cud uparcie twierdząc, że wskrzeszenie po latach marki Maybach było udanym posunięciem, a oferowane limuzyny są w stanie konkurować z RR i Bentleyem. Cóż, jak widać do końca.

Źródło: Car Connection, Mototarget

d1n48ni
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1n48ni
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj