Trwa ładowanie...
17-05-2010 11:53

Koniec ery Seicento

Koniec ery Seicento
d2xqs7l
d2xqs7l

Jeszcze w maju z linii produkcyjnej fabryki Fiat Auto Poland w Tychach zniknie definitywnie model Seicento (600) wytwarzany tam nieustannie od ponad 12 lat. W tym czasie fabrykę opuściło ponad 1 328 000 egzemplarzy tego miejskiego auta, które odegrało swoją rolę w historii polskiego moto-rynku.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Fiat Seicento nazywany od 4 lat "sześćsetką" to model, którego pierwsze egzemplarze wyjechały z fabryki w Tychach pod koniec 1997 roku. Seciento - następca Cinquecento - to maluch produkowany wyłącznie w Polsce. Oferowany był z silnikami o pojemnościach 900 ccm (39 KM) oraz 1100 ccm (55 KM).

Doczekał się ogromnej liczby odmian i wersji, z których bodaj najsłynniejsza - Sporting - była wysoce pożądanym modelem przez młodych ludzi stawiających pierwsze kroki w rajdach samochodowych. Była też wersja Citymatic dająca namiastkę jazdy z automatyczną skrzynią biegów, elektryczne Seicento Elettra, dwukolorowe Brush czy mistrzowskie Schumacher, firmowane nazwiskiem wielokrotnego mistrza Formuły 1. W sumie, na przestrzeni kilkunastu lat powstało ponad ćwierć setki odmian Seicento.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

W ostatnim czasie z taśmy tyskiego zakładu Fiat Auto Poland zjeżdżały niemal wyłącznie odmiany użytkowe Van na rynek polski i włoski. Mimo, że auto nie spełniało wielu wymogów - zwłaszcza w dziedzinie bezpieczeństwa - popyt sprawiał, że produkcja była utrzymywana.

d2xqs7l

Bogusław Cieślar potwierdzając zakończenie ery Seicento zapowiada, że w nieodległej przyszłości, w Tychach wdrożona zostanie produkcja zupełnie nowego, małego samochodu. Odmawia jednak potwierdzenia, czy chodzi o nową wersję małej Lancii czy modelu Uno, który dotąd przewidywany był jedynie na rynek brazylijski.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Odnosząc się do sprawy produkcji modelu Panda, Cieślar kategorycznie stwierdza, że nie ma mowy o żadnym zabieraniu produkcji modelu z Tychów i przenoszeniu jej do innego zakładu. Faktem jest, że Panda w obecnym wydaniu będzie nadal produkowana w Polsce tak długo jak będzie na nią popyt. Natomiast zupełnie nowa wersja modelu w istocie będzie produkowana w innym zakładzie jednak trudno mówić tu o "przenosinach".

Podobnie sprawa się ma z Lancią z sycylijskiego zakładu Fiata. Nawet jeśli ta marka pojawi się w Tychach na pewno nie będą to przenosiny, a wdrożenie produkcji nowego modelu.

d2xqs7l

[

]( http://wnp.pl )

d2xqs7l
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2xqs7l
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj