Trwa ładowanie...
10-11-2015 16:30

Koniec dominacji Golfa! Wpływ afery Volkswagena?

Koniec dominacji Golfa! Wpływ afery Volkswagena?Źródło: Materiały prasowe
d1n48ni
d1n48ni

Wygląda na to, że piekło zamarzło. Szukający używanych aut Polacy, od wielu, wielu lat najczęściej wpisywali w wyszukiwarki Volkswagena Golfa. W trzecim kwartale król został zdetronizowany. Tak się składa, że zbiega się to w czasie z wybuchem afery u Volkswagena. Przypadek?

W publikowanym od czterech lat raporcie „Internetowy Samochód Roku” niezmiennie królował Volkswagen Golf. Ale właśnie w ostatnim kwartale niemiecki „król kompaktów” ustąpił Audi A4. To właśnie ten model był najczęściej poszukiwanym autem w Polsce. W statystykach dotyczących tego kwartału zaobserwowaliśmy również coraz większy odwrót Polaków od silników Diesla. Golf to najbardziej utytułowany model w historii raportu „Internetowy Samochód Roku”. W podsumowaniu całego 2014 roku zajął po raz czwarty z rzędu pierwsze miejsce. Już wówczas widać jednak było, jak Audi A4 pnie się w górę w rankingach popularności i spycha z drugiego miejsca na podium Volkswagena Passata.

Na zmianę na szczycie podium trzeba było jednak poczekać do drugiej połowy 2015 roku. Grupa VW powinna być jednak zadowolona: jej modele nadal królują na pierwszych miejscach rankingu. Dalsze miejsce zestawienia również nie pozostały bez zmian. Dużo większym zainteresowaniem niż w zeszłym roku cieszyło się w III kwartale BMW Serii 3, awansując z miejsca 10 na 4. Ford Focus natomiast, po mocnym awansie i próbie odbudowania utraconej pozycji, spadł na miejsce 10.

Wśród najczęściej wyszukiwanych modeli na rynku wtórnym dominowały w 2014 roku niemieckie koncerny. Rok wcześniej, w 2013 roku, na liście dziesięciu najczęściej poszukiwanych samochodów można było znaleźć jedyny wyjątek od tej reguły w postaci Hondy Civic, która zajęła wtedy ósme miejsce.

d1n48ni

Najczęściej wyszukiwane modele:

  1. Audi A4
  2. Volkswagen Golf
  3. Volkswagen Passat
  4. BMW Serii 3
  5. Opel Astra
  6. Audi A6
  7. BMW Serii 5
  8. Skoda Octavia
  9. Audi A3
  10. Ford Focus

Najczęściej wyszukiwane marki:

  1. Volkswagen
  2. Audi
  3. BMW
  4. Opel
  5. Mercedes
  6. Ford
  7. Toyota
  8. Renault
  9. Skoda
  10. Citroen

Mniej chętnych na diesla

W 2014 roku modele napędzane silnikami Diesla cieszyły się słabnącym, ale wciąż sporym zainteresowaniem. Wybierało je wtedy 37 proc. zainteresowanych kupnem. Silniki benzynowe znalazły się w ubiegłym roku na pierwszym miejscu zdobywając zaledwie o dwa punkty procentowe więcej zapytań.

d1n48ni

Trzeci kwartał 2015 roku wyraźniej pokazał preferencje Polaków. Silniki benzynowe umocniły swoją pozycję zdobywając 46,6 proc. wszystkich zapytań, natomiast modele zasilane silnikami Diesla straciły ponad 7 proc. udziału w rynku.

W zainteresowaniu samochodami zasilanymi LPG do tej pory odnotowywano minimalne spadki. W 2013 to alternatywne zasilanie wzbudzało zainteresowanie wśród 26 procent poszukujących samochodów używanych. W 2014 znajdowało się na poziomie wynoszącym 22 procent. Trzeci kwartał 2015 roku przyniósł wyhamowanie trendu spadkowego. Obecnie takie modele budzą zainteresowanie wśród 21,8 proc. kupujących.

W III kwartale najczęściej poszukiwane były samochody, których cena nie przekraczała 20 tys. zł. Takie modele są popularne wśród 42 proc. kupujących. Droższe modele, kosztujące powyżej 25 tys. zł wzbudziły zainteresowanie wśród 28 proc. poszukujących. Jeszcze trzy lata temu, w zestawieniu za rok 2011 najczęściej poszukiwane były samochody nie droższe niż 5 tys. zł.

Rodzaj paliwa:

  1. benzyna 46,6 proc.
  2. diesel 29,7 proc.
  3. benzyna+lpg 21,8 proc.
  4. benzyna+cng 1,2 proc.
  5. hybryda 0,4 proc.
  6. elektryczny 0,1 proc.
  7. wodór 0,1 proc.
  8. etanol 0,1 proc.

Źródło: Otomoto.pl

d1n48ni
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1n48ni
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj