Koniec Corolli
Toyota podjęła odważną decyzję. Wycofuje z rynku model Corolla i zastępuje go nowym o nazwie Auris. Produkowany w Wielkiej Brytanii Auris pojawi się w Polsce w przyszłym roku. Ma kosztować nieco ponad 60 tys. zł.
Dlaczego Toyota zdecydowała się na zmianę nazwy modelu, który od lat cieszy się popularnością, ale przede wszystkim niezawodnością? | [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/10747/auris-1-b.jpeg',500,303) ) |
| --- | W kuluarach salonu samochodowego w Paryżu mówi się, że ostatnie modele Corolli to już nie ta solidność co te pochodzące z lat 90-tych, ale jako powód wymienia się także chęć podkreślenia zmian i zupełnie nowej jeszcze wyższej jakości.
Auris ma być także zapowiedią trendów stylizacyjnych, jakich można spodziewać się w pojazdach segmentu C, które Toyota wprowadzać będzie na rynek. | [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/10747/auris-3-b.jpeg',500,303) ) |
| --- | Zbliżony nieco kształtem nadwozia do Yarisa, Auris rozmiarami przypomina oczywiście Corollę. Twórcy auta skoncentrowali się m.in. na ergonomii wnętrza. Stąd np. właśnie nieco wyżej niż zazwyczaj umieszczona dźwignia skrzyni biegów.
Auris ma panoramiczny, szklany dach, 19-calowe obręcze kół i dwie końcówki układu wydechowego, co podkreśla dynamiczny charakter auta.
Dzięki Aurisowi Toyota chce w 2008 roku sprzedać w Europie 1,2 mln aut.
Autor: (mp)