Koncepty Suzuki w Tokio
Na rozpoczynające się na początku grudnia targi w Tokio Suzuki szykuje aż 3 samochody koncepcyjne. W japońskiej stolicy będzie można zobaczyć kompaktowe auto Regina, miejski microcar Q-concept, oraz hybrydowego Swifta EV.
Najważniejszą tokijską premierą będzie model Regina. Jest propozycja jak miałby wyglądać (również od strony technicznej) nowy globalny kompakt Suzuki. Stylistyka Reginy - która i tak raczej się zmieni przed wprowadzeniem auta do produkcji - to tylko dodatek do tego co jest najważniejsze. Suzuki zapowiada, że średnio samochód będzie spalał 3,1 l/100 km. Uzyskanie tak dobrego wyniku ma zawdzięczać niewielkiej masie wynoszącej zaledwie 730 kg oraz efektywnej aerodynamice, dzięki której opór powietrza będzie o 10 proc. mniej niż w aktualnie produkowanych samochodach.
Mitsubishi ma model i (u nas sprzedawany tylko w wersji elektrycznej), natomiast Suzuki zaprezentuje niewielkie dwuosobowe auto koncepcyjne o nazwie Q. Model Q-concept to ciekawie prezentujące się miejskie auto o długości zaledwie 2,5 metra. Samochód z fotelami umieszczonymi jeden za drugim ma być pojazdem idealnym do podróży w promieniu 10 km. Wyjątkowa zwrotność i niewielkie rozmiary mają ułatwić parkowanie i poruszanie się po mieście. Suzuki to kolejna firma, która prezentuje auto tego typu. Czy już wkrótce takie microcary zaczną pojawiać się na ulicach? Bardzo prawdopodobne.
Swift EV Hybrid z wyglądu niewiele różni się od produkcyjnego Swifta, ale zmiany pod maską są znaczące. W tym niewielkim aucie zastosowano rozwiązanie znane z Chevroleta Volta i Opla Ampery, czyli silnik elektryczny wraz z generatorem spalinowym. Niewielkie i szybko się ładujące akumulatory pozwalają, aby podróże do 20-30 km odbywały się bez uruchamiania silnika spalinowego. Rozwiązanie tego typu już sprawdza się w samochodach GM i skutecznie łączy zalety napędu elektrycznego z zasięgiem auta spalinowego.
sj