Trwa ładowanie...
15-11-2011 10:54

Koncepty Suzuki w Tokio

Koncepty Suzuki w TokioŹródło: zdjęcie producenta
d44pcgq
d44pcgq

Na rozpoczynające się na początku grudnia targi w Tokio Suzuki szykuje aż 3 samochody koncepcyjne. W japońskiej stolicy będzie można zobaczyć kompaktowe auto Regina, miejski microcar Q-concept, oraz hybrydowego Swifta EV.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Najważniejszą tokijską premierą będzie model Regina. Jest propozycja jak miałby wyglądać (również od strony technicznej) nowy globalny kompakt Suzuki. Stylistyka Reginy - która i tak raczej się zmieni przed wprowadzeniem auta do produkcji - to tylko dodatek do tego co jest najważniejsze. Suzuki zapowiada, że średnio samochód będzie spalał 3,1 l/100 km. Uzyskanie tak dobrego wyniku ma zawdzięczać niewielkiej masie wynoszącej zaledwie 730 kg oraz efektywnej aerodynamice, dzięki której opór powietrza będzie o 10 proc. mniej niż w aktualnie produkowanych samochodach.

Mitsubishi ma model i (u nas sprzedawany tylko w wersji elektrycznej), natomiast Suzuki zaprezentuje niewielkie dwuosobowe auto koncepcyjne o nazwie Q. Model Q-concept to ciekawie prezentujące się miejskie auto o długości zaledwie 2,5 metra. Samochód z fotelami umieszczonymi jeden za drugim ma być pojazdem idealnym do podróży w promieniu 10 km. Wyjątkowa zwrotność i niewielkie rozmiary mają ułatwić parkowanie i poruszanie się po mieście. Suzuki to kolejna firma, która prezentuje auto tego typu. Czy już wkrótce takie microcary zaczną pojawiać się na ulicach? Bardzo prawdopodobne.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Swift EV Hybrid z wyglądu niewiele różni się od produkcyjnego Swifta, ale zmiany pod maską są znaczące. W tym niewielkim aucie zastosowano rozwiązanie znane z Chevroleta Volta i Opla Ampery, czyli silnik elektryczny wraz z generatorem spalinowym. Niewielkie i szybko się ładujące akumulatory pozwalają, aby podróże do 20-30 km odbywały się bez uruchamiania silnika spalinowego. Rozwiązanie tego typu już sprawdza się w samochodach GM i skutecznie łączy zalety napędu elektrycznego z zasięgiem auta spalinowego.

sj

d44pcgq
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d44pcgq
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj