Trwa ładowanie...
12-12-2016 12:08

Komunikacja aut z sygnalizacją drogową wchodzi w życie

Komunikacja aut z sygnalizacją drogową wchodzi w życieŹródło: zdjęcie producenta
d4jdngl
d4jdngl

Amerykański oddział Audi skomunikował samochód z sygnalizacją świetlną. Usługa startuje właśnie w Las Vegas, następnie trafi do innych miast w USA, a w dalszej perspektywie - do Europy.

Na początek w funkcję tą wyposażane będą wszystkie modele Audi A4 i Q7 produkowane na amerykański rynek od czerwca 2016 r., na których pokładzie znajduje się Audi connect. Miejskie centra zarządzania ruchem ulicznym na terenie Stanów Zjednoczonych przekazywać będą odpowiednie dane dotyczące sygnalizacji świetlnej do partnera projektu, Traffic Technology Services TTS. Tutaj będą przetwarzane i przesyłane w czasie rzeczywistym do komputera pokładowego samochodu Audi z wykorzystaniem szybkiego łącza, np. standardu 4G/LTE.

Pierwsza funkcja usługi car-to-X nazywa się "time-to-green", czyli "czas do zielonego". Kierowca widzi na kokpicie wirtualnym lub na wyświetlaczu przeziernym, czy jest w stanie dojechać z dozwoloną prędkością do kolejnego sygnalizatora na którym pali się zielone światło. Jeśli nie, sekundnik odlicza czas do kolejnej fazy zielonego światła, a kierowca może zawczasu zdjąć nogę z gazu.

Pilotażowe projekty prowadzone w Europie pokazały, że dzięki informacji o zmianie sygnalizacji, kierowcy jeżdżą bardziej przewidywalnie, co pozytywnie wpływa na płynność ruchu ulicznego. - W naszych testach, ilość samochodów, które muszą się zatrzymać podczas jazdy w ruchu ulicznym, spadła o blisko 20 proc. Pozwala to zaoszczędzić czas, a na dodatek przyniosło oszczędności w spalaniu paliwa rzędu ok. 15 proc. – mówi Michael Zweck, kierownik tego projektu.

d4jdngl

Informację o sygnalizacji ulicznej będzie można również w przyszłości skomunikować z inteligentną nawigacją i wykorzystać ją do wdrożenia nowych koncepcji napędu. W ten sposób "zielone fale" mogą stać się elementem optymalizacji trasy wytyczanej przez nawigację. System otwiera również możliwość wykorzystania go w samochodach elektrycznych i hybrydowych. Gdy pojazd taki dojeżdżałby do czerwonych świateł, jego energia hamowania mogłaby być wykorzystana do ładowania akumulatora.

Posiadacze Audi będą mogli skorzystać z tych usług w pierwszej kolejności. W przyszłości, z wyników prac badawczych będą mogli korzystać również inni producenci.

Źródło: Wirtualna Polska

ll/Wirtualna Polska

d4jdngl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4jdngl
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj