Opel Astra
Astra to jeden z najmocniej ugruntowanych samochodów kompaktowych na rynku. Jego korzenie sięgają początku lat 90., jednak w kwocie podanej w tytule, możemy pokusić się o najbogatsze i najmocniejsze wersje z końca lat produkcji drugiej generacji.
Jej debiut nastąpił w 1998 roku, jednak auto opuszczało bramy gliwickiej fabryki jeszcze w sierpniu 2009, pod nazwą Classic. Opel ten występował jako sedan, hatchback, kombi, a także coupe sygnowane przez Bertone. Benzynowe jednostki napędowe bez przeciwwskazań współpracują z instalacją LPG, zaś wysokoprężne motory wykazują umiarkowany apetyt na paliwo. Warto jednak przed zakupem dokładnie sprawdzić ich kondycję, bo niespodziewane naprawy mogą istotnie wpłynąć na koszty eksploatacji.
W niektórych egzemplarzach pojawia się rdza (zwłaszcza w tych powypadkowych), a jeśli dopisze nam szczęście, możemy stać się właścicielami jednego z 243 tys. pojazdów, które wyprodukowano w Polsce. Niskie koszty utrzymania i zazwyczaj ubogie wyposażenie krajowych egzemplarzy, to podstawowe cechy niemieckiej konstrukcji.