Volvo XC70
Bezpośrednim europejskim konkurentem Audi A6 Allroad od początku rynkowej kariery była szwedzka propozycja. W 1999 roku rozpoczęto produkcję drugiej generacji Volvo V70, po kilku miesiącach w katalogach pojawiła się odmiana XC70. Podobnie jak w przypadku Audi, z zewnątrz odróżnia się nielakierowanymi, masywnymi zderzakami i osłonami nadwozia. Nie zapomniano także o osłonach podwozia i zwiększeniu prześwitu. W przeciwieństwie do swojego niemieckiego rywala, Volvo nie zastosowało awaryjnego, pneumatycznego zawieszenia - XC70 wyposażono w konwencjonalny układ. Wnętrze niczym nie różni się od V70, mamy jedynie gwarancję bogatego wyposażenia na pokładzie. Do napędu XC70 przewidziano sprawdzone jednostki 5-cylindrowe. Diesel 2,4 generuje 163-185 KM, benzynowy 2,4 Turbo 200 KM, zaś 2,5 Turbo 210-230 KM. Oczywiście, nie możemy zapominać o napędzie na cztery koła, gdzie tylna oś dołączana jest elektronicznie w razie wystąpienia poślizgu.