KOENIGSEGG Agera i Agera R
Lata produkcji | 2011 |
Dostępne wersje nadwoziowe | coupe |
Silniki | 4.7 l (910 KM) 5.0 l (1115 KM) |
Skrzynie biegów | półautomatyczna |
Rozstaw osi (mm) | 2660 |
Długość (mm) | 4293 |
Szerokość (mm) | 1996 |
Wysokość (mm) | 1120 |
Marka |
Koenigsegg Agera, to luksusowy, supersportowy samochód osobowy zaliczany do segmentu G+. Zadebiutował jako drugi, całkowicie nowy model niewielkiej szwedzkiej manufaktury Koenigsegg. Zadebiutował w 2011 roku. Jest to kontynuacja filozofii supersamochodu, jaką marka przedstawiła przy premierze serii CC. Stylistycznie odnosi się do swojego poprzednika, choć charakteryzuje się znacznie bardziej nowoczesnym wyglądem. Pod maską, centralnie umieszczono silnik V8 o pojemności 4.7 litra o mocy 910 KM, osiągane przy prędkości obrotowej na poziomie 6850. Maksymalny moment obrotowy wynosi 1100 Nm. Agera od 0 do 100 km/h przyspiesza w czasie 3,1 sekundy, a prędkość maksymalną określono na 390 km/h. Jeszcze bardziej ekstremalną wersją Agery jest model Agera R, którego moc silnika zwiększono do wartości 1115 KM. Jednostka napędowa V8 posiada 5 litrów pojemności oraz 2 turbosprężarki. Przyspieszenie do pierwszych 100 km/h wynosi jedynie 2,9 sekundy. Prędkość maksymalną Koenigsegg określił na 420 km/h. Model ten jest także posiadaczem rekordu wpisanym do Księgi Guinessa w przyspieszeniu od 0-300 km/h (14,53 s). Agera występuje jako 2-drzwiowe coupe.