Kobiecy Hummer H3
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8186/h3-hummer-01.jpg',600,350) ) |
| --- | Już niedługo, bo na wiosnę przyszłego roku, do salonów sprzedaży Hummera trafi nowy model H3, który może wprowadzić spore zamieszanie na rynku średniej wielkości samochodów sportowo-rekreacyjnych. Nowy Hummer został bowiem pomyślany, jako samochód, który choć wizualnie przypomina słynny militarny pierwowzór, to jednak jest od niego mniejszy, lżejszy, oszczędniejszy paliwowo i co najważniejsze, dużo tańszy.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8186/h3-hummer-02.jpg',600,327) ) |
| --- | Hummer jednoznacznie kojarzony w doskonałym samochodem wojskowym, ostatnimi czasy boryka się z dużymi problemami finansowymi w związku z ciągle malejącą sprzedażą swych modeli cywilnych. Zaporowe dla klientów są zwłaszcza ceny, które w przypadku modelu H1 wynoszą około 100 tyś dolarów, a modelu H2 około 50 tyś dolarów. Niedogodnościami są także duże gabaryty i paliwożerność aut. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów, producent w rok od premiery auta koncepcyjnego H3T, do produkcji seryjnej kieruje model H3 plasujący się w segmencie średniej wielkości SUV’ów, którego cenę pomniejszono współmiernie do zmniejszonych rozmiarów auta. Nowego Hummera H3 zredukowano o 43 cm długości, o 15 cm wysokości oraz o 16 cm szerokości względem już i tak okrojonego w centymetrach modelu H2. Zmiany w gabarytach małego Hummera idą w parze z jego nowym wyglądem, który co prawda przypomina militarny pierwowzór, ale za to w znacznie „łagodniejszej” formie. Owo ugrzecznienie widać nie tylko na zewnątrz auta, ale także i
w środku, gdzie do dyspozycji pasażerów są podgrzewane skórzane fotele, duży elektryczny szyberdach, nawigacja satelitarna oraz wiele innych zarówno potrzebnych, jak i zbędnych gadżetów.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8186/h3-hummer-03.jpg',600,340) ) |
| --- | Znacznie mniejsze, niż w przypadku H1, czy H2 rozmiary mają ułatwić ruch po ulicach miast i sprawić, że auto nie będzie wymagało tak potężnego i paliwożernego silnika, jak starsze i większe modele. Skoro jednak H3 to wciąż Hummer, nawet miejska i oszczędna wersja jest napędzana pięciocylindrowym rzędowym silnikiem Vortec o pojemności 3,5 litra. Za sprawą turbodoładowania moc maksymalna osiąga wartość 220 KM. Po raz pierwszy w swej historii Hummer będzie dostępny z manualną skrzynią biegów. Nowością ma być także stosunkowo niewielkie spalanie auta, które przewiduje zużycie niecałych 12 litrów paliwa na 100 kilometrów. Osiągnięcie takiego rezultatu było możliwe nie tylko dzięki nowoczesnemu silnikowi, ale także dzięki małej wadze samochodu. H3, co podkreślają komunikaty prasowe, waży niewiele powyżej dwóch ton, podczas gdy i tak „odchudzony” model H2 jest cięższy o prawie 800 kilogramów.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8186/h3-hummer-04.jpg',600,352) ) |
| --- | Hummer H3, czy też, jak nazywają go dziennikarz, „baby Hummer” jest samochodem z pewnością mniejszym, tańszym i „modniejszym” od obecnie oferowanych modeli H1 i H2. Owa redukcja, która objęła zarówno gabaryty, jak i cenę - w połączeniu z nieco bardziej nowoczesną stylistyką, miała za zadanie otworzyć dla marki nową grupę docelową, a mianowicie kobiety. Nie od dzisiaj wszak wiadomo, że damy, zwłaszcza te za Oceanem, lubią auta sportowo-rekreacyjne, w których czują się bezpiecznie i wygodnie. Jeśli dodamy przy tym, że za to wszystko przyjdzie im, albo ich mężom, zapłacić około 30-35 tyś dolarów, to przyszłość małego Hummera wydaje się rysować w kolorowych barwach.