Klub Pancernika Klika w Fotelikach
Ruszyła trzecia edycja kampanii społecznej "Klub Pancernika Klika w Fotelikach". Celem programu jest zainteresowanie najmłodszych sprawami bezpieczeństwa ruchu drogowego i przypomnienie rodzicom o konieczności przewożenia dzieci w autach w specjalnych fotelikach.
Kampania jest organizowana przez Instytut Transportu Samochodowego, przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej oraz we współpracy z policją, Ministerstwem Edukacji Narodowej oraz Krajową Radą Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.
W tym roku organizatorzy kampanii przygotowali m.in. liczne gry, dostępne na stronach internetowych kampanii oraz konkursy - w różnych mediach - zarówno dla dzieci, jak i rodziców. Informacje o konkursach i nagrodach będą zamieszczone na stronach internetowych kampanii: www.klubpancernika.pl.
Działania edukacyjne kierowane są zarówno do dzieci, jak i rodziców. "Chcemy uderzyć na wielu płaszczyznach. Nacisk położony jest na media, na działania w szkołach oraz na współpracę z policją" - powiedziała PAP w środę Anna Cieślewska z biura prasowego "Pancernika".
Bohaterem kampanii jest postać zwierzaka - pancernika, która po dwóch latach kampanii jest już rozpoznawana przez 50 proc. dzieci z grupy docelowej 4-12 lat.
Tegoroczną nowością jest forum internetowe, dzięki któremu rodzice mogą oddać lub zakupić używany fotelik. "Najczarniejsze statystyki są w mniejszych miejscowościach, gdzie rodzice nie mają pieniędzy na zakup nowego fotelika" - dodała Cieślewska.
Badania przeprowadzone w 2006 r. wskazują, że 78 proc. dzieci w wieku 4-12 lat jest przewożonych prawidłowo. W 2005 wskaźnik ten wynosił 52 proc.
Program stanowi część europejskiego projektu badawczego. Podobne kampanie są przeprowadzane w wielu krajach UE.
Zgodnie z przepisami Kodeksu drogowego, dziecko do lat 12, mające mniej niż 150 cm wzrostu, powinno być przewożone w foteliku ochronnym.(PAP)