Salon Samochodowy w Detroit był jako pierwszy świadkiem wydarzenia, które umocniło reputację marki Mercedes-Benz jako pioniera motoryzacji i dyktatora mody samochodowej wśród producentów aut klasy premium. W Europie ani w na targach w Genewie, ani we Frankurcie, ale w Warszawie jest prezentowany czterodrzwiowy kabriolet Concept Ocean Drive.
To auto koncepcyjne jest zupełnie nowatorską propozycją odrodzenia tradycji dużych luksusowych kabrioletów, z którą do świata motoryzacji zwraca się Mercedes-Benz. Brak konieczności trzymania się wytycznych w zakresie stylistyki czy parametrów technicznych dał konstruktorom wolną rękę podczas pracy nad projektowaniem najbardziej komfortowego i eleganckiego kabrioletu świata.
Concept Ocean Drive to budzący zachwyt klejnot na kołach. Będąc czterodrzwiowym kabrioletem, należy do tej luksusowej klasy aut, która niemal znikła z naszych dróg. Na podobieństwo luksusowych kabrioletów z dawnych czasów ta perełka rodem ze Stuttgartu charakteryzuje się wyjątkową elegancją, stylowym wyrafinowaniem i ekskluzywnością. Innymi słowy, samochód ten reprezentuje kulturę motoryzacyjną w jej najatrakcyjniejszym i budzącym największe pożądanie wydaniu.
Wyjątkowe, luksusowe, koncepcyjne cabrio ze Stuttgartu ma za zadanie przekształcić „samochód marzeń” w rzeczywistość. Jednocześnie stanowi afirmację doskonałości i uosobienie wartości, jakimi szczyci się marka Mercedes-Benz, obejmujących tradycyjne podstawowe zasady sztuki motoryzacyjnej, jak na przykład niezrównana jakość konstrukcji i wykończenia, wygoda podróży, poczucie naturalnej doskonałości, niska utrata wartości czy bezpieczeństwo. Owym wartościom towarzyszą teraz trzy dalsze kluczowe przesłania marki: pasja, fascynacja i innowacja. Filozofia stylistyczna à la Mercedes-Benz to z jednej strony zachowanie sprawdzonych tematów stylistycznych nieodłącznie kojarzących się z marką, z drugiej zaś połączenie tradycji z nowymi, zaskakującymi pomysłami i formami.