Klasa V z napędem na wszystkie koła od wiosny 2015 r. w salonach
Do oferty Mercedesa Klasy V dołączy odmiana ze stałym napędem na cztery koła. V 250 BlueTEC 4MATIC będzie można zamawiać u dealerów od grudnia, na drogach zaś zobaczymy go na wiosnę 2015 r.
Stały napęd na obie osie 4MATIC pomaga w skutecznym przekazywaniu momentu obrotowego na koła, zwłaszcza na nawierzchni o niedostatecznej przyczepności i w złych warunkach atmosferycznych. Wykorzystuje on elektroniczny układ kontroli trakcji 4ETS współpracujący z systemem stabilności kontroli toru jazdy ESP.
4ETS dystrybuuje siłę napędową między osiami w proporcji 45:55. Jeśli jedno lub więcej kół straci przyczepność, układ przyhamuje je w ułamku sekundy i automatycznie przekaże moment obrotowy do kół o lepszej trakcji. Sprawdzona w SUV-ach niemieckiej marki technologia poprawia bezpieczeństwo jazdy, a jednocześnie tylko w niewielkim stopniu zwiększa masę pojazdu.
Jest to zasługą niezastosowania przez inżynierów konwencjonalnych blokad dyferencjałów. Centralny mechanizm różnicowy został zaopatrzony w dwutarczowe sprzęgło, zapewniające bazowy moment blokujący osiami o wartości ok. 50 Nm. Zestaw sprzęgła jest na stałe wstępnie załączony. W przypadku poślizgu kół jednej lub obu osi dochodzi do spięcia tarcz i przekazania momentu do osi, której koła obracają się wolniej.
Napęd 4MATIC będzie początkowo oferowany w topowej wersji Klasy V - V 250 BlueTEC (190 KM, 440 Nm, średnie zużycie paliwa 6,7 l/100 km). W przyszłości w gamie Klasy V pojawią się kolejne wersje silnikowe z napędem na wszystkie koła.
Źródło: Mercedes-Benz
ll/moto.wp.pl