Klasa S naszpikowana systemami bezpieczeństwa
Najnowsza generacja Mercedesa Klasy S została wyposażona w szereg nowych systemów bezpieczeństwa. Kolejne wcielenie samochodu zadebiutuje w przyszłym roku, jednak już teraz poznaliśmy szczegóły tychże systemów.
Pierwszymi, o których warto wspomnieć są Distronic Plus i Steering Assist. Ich zadaniem jest pomóc kierowcy utrzymywać samochód na pasie ruchu i mogą nawet automatycznie podążać za pojazdem poprzedzającym przy niewielkich prędkościach. System Brake Assist BAS PLUs wraz z Cross-Traffic Assist z kolei jest w stanie wykryć ruch poprzeczny a także przechodniów, i w razie potrzeby zwiększyć odpowiednio siłę hamowania wywieraną przez kierowcę.
O bezpieczeństwo przechodniów dba również PRE-SAFE Brake - wykrywa ich obecność i inicjuje autonomiczne hamowanie w celu uniknięcia potrącenia przy prędkości do 50 km/h. PRE-SAFE PLUS natomiast może rozpoznawać zagrożenie kolizją z poprzedzającym autem i uruchomić środki bezpieczeństwa.
Gdy już dojdzie do wypadku to zadziała system PRE-SAFe Impulse - kierowca i pasażer z przodu są odciągani od kierunku uderzenia przez pasy bezpieczeństwa we wczesnej fazie zderzenia. Może to znacząco zredukować ryzyko i wagę obrażeń w przypadku "czołówek".
Przed nieumyślnym opuszczeniem pasa ruchu uchroni system Active Lane Keeping Assist, który uruchomi hamulce po jednej ze stron samochodu. Może on rozpoznać też pojazdy nadjeżdżające z naprzeciwka lub znajdujące się na sąsiadującym pasie.
Interesującym rozwiązaniem jest Adaptive Highbeam Assist PLUS, które to pozwala na stałe włączyć światła drogowe bez oślepiania kierowców nadjeżdżających z naprzeciwka poprzez maskowanie ich w stożku światła. Night Viev Assist PLUS natomiast może ostrzec kierowcę przed potencjalnym zagrożeniem stwarzanym przez pieszych lub zwierzęta na nieoświetlonym obszarze z przodu auta przez automatyczne przełączenie wyświetlacza prędkościomierza na krystalicznie czysty podgląd obrazu z kamery i zaznaczenie źródeł niebezpieczeństwa. Funkcja spotlight może również oświetlić wykrytych przechodniów.
ATTENTION ASSIST ostrzeże z kolei kierowcę przed nieuwagą oraz sennością w rozszerzonym zakresie prędkości i informuje go o aktualnym stanie zmęczenia oraz czasie podróży od ostatniej przerwy. System ma też regulowaną czułość działania.
Systemy zostały opracowane i zestrojone podczas licznych tras testowych oraz w trakcie wewnętrznych badań na symulatorze "Moving Base".
Źródło: Mercedes-Benz
ll/moto.wp.pl