Trwa ładowanie...
wiadomości
08-05-2008 15:29

Klasa niższa średnia najpopularniejszym segmentem rynku

Klasa niższa średnia najpopularniejszym segmentem rynku
d6y8xdh
d6y8xdh

Samochody klasy niższej średniej stanowią niemal jedną trzecią tegorocznej sprzedaży aut osobowych.

W pierwszym kwartale 2008 roku sprzedano w Polsce 86 926 samochodów osobowych. Do prawie 20-procentowego wzrostu przyczyniły się większe wyniki sprzedaży w 9 segmentach rynku. Tylko trzy segmenty odnotowały mniejszą sprzedaż niż przed rokiem. Najbardziej dotkliwy spadek odnotowały samochody klasy wyższej - wynik 1 077 sprzedanych aut jest o prawie 7,5% mniejszy niż rok wcześniej. O niespełna 4,8% mniejszy wynik uzyskała grupa vanów (599 sztuk), a 1,5-procentowy spadek wykazały auta mini plus, które znalazły 4 118 nabywców.

Na szczególną uwagę zasługują wskaźniki wzrostu kilku segmentów pojazdów. Najwyższym tempem wzrostu wyróżnia się w skali rynku segment aut terenowych - wynik tegorocznej sprzedaży w wysokości 5 296 sztuk jest o 66,4% większy. O ponad 40,6% zwiększyła się sprzedaż samochodów klasy niższej średniej (do 28 435 sztuk), które w imponującym stylu umocniły się na pozycji lidera rynku - wzrost udziału z 27,8 do 32,7%. 30-procentowy wzrost wykazał segment najmniejszych aut na rynku (do 1 133 sztuk), a nieco wolniej zwiększa się sprzedaż dwóch grup vanów: kombi vany znalazły 2 825 nabywców (+26,9%), a małe vany zostały kupione przez 3 398 osób (+25,0%).

Wymienione segmenty rynku, dzięki wysokiej dynamice wzrostu sprzedaży, umocniły swoją pozycję na rynku krajowym, natomiast nie pozwoliły na to wyniki pozostałych grup. Segment aut luksusowych, mimo 16-procentowego wzrostu tegorocznej sprzedaży (do 225 sztuk) zaledwie zachował udział rynkowy na poziomie sprzed roku (0,26%). Klasa wyższa średnia, której sprzedaż jest o 14,9% większa niż rok wcześniej i wyniosła 14 029 sztuk, zmniejszyła swój udział w rynku z 16,8 do 16,1%. Najdotkliwszą stratę udziału w skali rynku odnotował segment aut małych: z 34,2 do 29,3%.

Średnia ważona cena samochodu osobowego, sprzedanego w I kwartale br. wyniosła 70,5 tys. złotych i była o 2,8% wyższa niż przed rokiem. Największy, 18-procentowy wzrost tak liczonej ceny odnotowały auta mini, natomiast największy spadek - o 5,4% - dotyczy aut terenowych.

Źródło: Samar.pl

d6y8xdh
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d6y8xdh
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj