Honda HR-V – japoński pewniak
Wybierając Hondę HR-V drugiej generacji, stawiacie na przestronność i niezawodność. Stylu trochę może brakować, nie ma też niczego pociągającego w układach napędowych, ale benzynowa HR-V z manualem to pewniak. Automat CVT też nie jest zły, tylko należy dbać o jego serwis i nie męczyć przy wysokich prędkościach. Samochód jest najobszerniejszy w tym zestawieniu i świetnie się prowadzi. Wersja Sport z jednostką 1.5 Turbo o mocy 182 KM daje świetne osiągi, ale to rzadkość. Diesel 1.6 jest bardzo ekonomiczny, ale to ryzyko, bo naprawicie go tylko w ASO. Dlatego najlepiej wybrać poczciwy silnik 1.5 generujący 130 KM. To też najtańszy wariant, ale niestety tanio nie jest. Do 70 tys. zł mieści się tylko ok. 30 proc. ofert i to z początku produkcji, a najtańsze nieuszkodzone egzemplarze z lat 2015-2016 kosztują powyżej 50 tys. zł. Mimo to warto, nawet jeśli przebieg już się zbliża do 200 tys. km.