Kierowcy mogą już korzystać z obwodnicy Leżajska
W piątek oddana została do użytku II część obwodnicy Leżajska (Podkarpackie). Dzięki temu ruch tranzytowy został całkowicie wyprowadzony z centrum miasta. Prace przy budowie ponad 3,5-kilometrowego odcinka kosztowały prawie 67 mln zł.
Budowa obwodnicy Leżajska została podzielona na dwa etapy. Pierwsza część trasy została oddana we wrześniu 2013 r.
Jak powiedział podczas uroczystości oddania II etapu obwodnicy wiceminister infrastruktury i rozwoju Zbigniew Rynasiewicz, Leżajsk dotychczas bardzo "uciążliwie odczuwał" przebiegającą przez miasto drogę krajową nr 77. - Obwodnica daje oddech miastu, a z drugiej strony udrażnia ruch. Trzeba się cieszyć, że udało nam się w czasie zakończyć tę inwestycję - tak potrzebną miastu i całemu regionowi - dodał.
Radości nie krył też burmistrz Leżajska Piotr Urban, który podkreślił, że dzięki obwodnicy miasto będzie uwolnione od ogromnego ruchu tranzytowego.- Nasze zabytkowe centrum miasta nie będzie poddawane ciągłym drganiom, poprawi się też bezpieczeństwo w mieście - powiedział burmistrz.
Wykonawcą II etapu leżajskiej obwodnicy było konsorcjum firm z liderem - Przedsiębiorstwem Robót Inżynieryjnych Pol-Aqua oraz hiszpańską spółką Dragados jako partnerem. Koszt prac to prawie 67 mln zł. Inwestycja została oddana trzy miesiące wcześniej niż zakładał harmonogram.
Drugi etap obwodnicy Leżajska obejmował budowę odcinka drogi od węzła Las Klasztorny na drodze krajowej nr 77 do skrzyżowania z ul. Jagiełły, dochodzącej do fragmentu obwodnicy zrealizowanej w pierwszym etapie.
Cała obwodnica Leżajska ma długość prawie 8 km i stanowi część drogi krajowej nr 77 Lipnik (Świętokrzyskie) - Przemyśl. Budowa obwodnicy Leżajska była dofinansowana ze środków unijnych z programu Infrastruktura i Środowisko.