Kiedy najkorzystniej kupić kabrioleta?
Kabriolety nierozłącznie kojarzą się z wakacjami - w zasadzie tylko o tej porze roku można się w pełni cieszyć z jazdy autem bez stałego dachu. O ile w wakacje pojawia się najwięcej ofert sprzedaży, o tyle najbardziej opłaca się je kupować w styczniu.
Z danych otomoto.pl wynika, że najpopularniejszym używanym kabrioletem w Polsce jest BMW serii 3 - ogłoszenia z tym modelem stanowiły w pierwszej połowie 2016 r. aż 22 proc. wszystkich wyszukiwanych tam samochodów cabrio. Kolejne miejsca należą do Opla Astry (9 proc.), Renault Megane (8,9 proc.), Audi A4 (6,0 proc.), VW Golfa (3,4 proc.), Mercedesów Klasy E i CLK (odpowiednio 2,7 i 2,2 proc.), Saaba 9-3 (1,9 proc.), Audi 80 (1,8 proc.) oraz Forda Focusa (1,6 proc.).
Jak rynek aut używanych odpowiada na to zapotrzebowanie? Najczęściej oferowane marki to Peugeot i BMW - obie mają zbliżoną liczbę zapytań. Przy czym Peugeot umieścił w rankingu najpopularniejszych modeli aż dwa swoje auta - czyli 206 i 307. Koncern BMW reprezentuje popularna "trójka". Dokładnie te same trzy kolejne miejsca - zarówno w rankingu najczęściej wystawianych jak i wyszukiwanych marek - zajmują Mercedes-Benz, Opel i Renault.
W okresie wiosenno-letnim pojawia się najwięcej ofert sprzedaży kabrioletów. W ubiegłym roku liczba dodawanych ogłoszeń w kwietniu wzrosła o 33 proc. w porównaniu do 2014 roku . Sezon rozkręca się wraz z liczbą słonecznych dni i największy wysyp ofert przypada na maj, czerwiec oraz lipiec. Klienci kupujący używane cabrio w wakacje mają może i spory wybór, ale na pewno ceny są wtedy najbardziej wygórowane. A te wahają się w zależności od miesiąca – najdrożej będzie w czerwcu, lipcu i sierpniu. Na okazje cenowe w kabrioletach trzeba polować zimą - na przełomie grudnia i stycznia, kiedy ceny są zdecydowanie niższe. Choć bardzo często przy polowaniu na takie auta nie chodzi już tylko o zakup w korzystnej cenie.
- Moda na cabrio wciąż trwa, bez względu na rocznik i model. W ostatnich latach zdecydowanie widać wzrost zainteresowania youngtimerami w cabrio. Ten trend można było zaobserwować podczas tegorocznego Międzynarodowego Zlotu Cabrio Poland, na którym jedną trzecią pojazdów stanowiły auta ponad 25-letnie. Miłośnicy cabrio coraz częściej szukają "perełek" - nie wystarcza już fakt, że podróżują bez dachu, chcą więcej – mówi Arkadiusz Szczepański, organizator Międzynarodowego Zlotu Cabrio Poland.
Źródło: otomoto.pl
ll/Wirtualna Polska