Kia Stonic 1.4 DOHC 100 KM, 2018 - test AutoCentrum.pl #376
Test Kii Stonic z silnikiem 1.4 DOHC o mocy 100 KM
Witam serdecznie konkurencje to na… Rozwiń
Transkrypcja:
Witam
serdecznie konkurencje to najlepsza rzecz jaka nam kierowcą mogło się jej
brak najlepiej ilustruje rozwój dynamiczny rozwój Łady 21 07 przez ponad 30 lat
jej obecność powoduje że nawet projektując samochód który i tak pewnie będzie się po bułeczki czy samochód
z modnego dzisiaj segmentu
miejski crossover SUV koncerny i tak muszą kombinować aby wyróżnić się z tłumu dowód stoi obok mnie zapraszam
stanik nie
tak
dawno siedząc w bagażniku Skoda karok rozmawiałem na przykładzie Seata teki jak to koncert
Volkswagena sprzedając technicznie zbliżone do siebie auta wyglądu wyposażeniem każdemu z nich indywidualny
charakter Koreańczycy poszli o krok dalej mimo że siostrzanych Hyundai makon stonic nie jest jej kopią Ba nawet nie
jest do niej zbliżony technicznie kona ma inną podłogową inny rozstaw osi inne wymiary inną ceny i inne
opcje wyposażenia z których warto wymienić napęd na cztery koła automat i mocny silnik 100 niech ma napęd na przód tylko
skrzynie manualne które nie
można nazwać sportowym Zwróć uwagę że Clinic nie zabronił wsadzić czy do stanika choćby silnika
za Stinger GT albo innych gadżetów ale jednak tego nie zrobili to jest właśnie efekt konkurencji
i poszukiwanie niszy w niszy Czy w odróżnieniu od choćby tej ikony nie stanik
nie celuje po prostu w segment miejski kontrolerów tonik celuje segment miejskich
prostych tanich nieskomplikowanych lekkich crossoverów i chodź na niektórych bogatej
zachodnich rynkach koncert na samochód może być surowe oceniony to wydaje się że w Polsce może
być strzałem w dziesiątkę jak powinien wyglądać crossover które odniesie sukces modnie a co to tak naprawdę oznacza personalizacja To w tym przypadku
słowo klucz wiele żywych kolorów nadwozia do wyboru z kontrastowym kolorem dachu i lusterek spore felgi aluminiowe
do mi z tym wzorze karoseria które z jednej strony jest muskularny ale powinno charakterystyczne dla tego modelu kształty i przetłoczenie
tak żeby do parkingu nie mieć wątpliwości która Auto jest nasze w przypadku stanika można uznać że udało
się spełnić wszystkie wyżej wymienione założenie może się podobać zadziornie wyglądający przód samochodu z charakterystycznym
grillem i mocno zarysowane linią reflektorów nadają całości sportowego sznytu i zapomniałem o plastikowych
osłonach dolnych krawędzi karoserii kontrastowy dach rozpoczyna się od słupków a także obudowy lusterek
polakierowane w kolorze dachu linie boczne samochodu została przecięta przez mocno zarysowane słupek C który przyciągnie to
w poprzek linii dachu i bardzo dobrze wyglądające rozwiązanie z tyłu stonik podobny jest do znacznie większego modelu
Sportage najmniejszy crossover kije wygląda modnie zadziornie ale zarazem nie przesadnie kierowcy
w Kia stonic jest oczywiście rozpoznawalna jeśli chodzi o markę prawdę widzimy to znajomą
kierownicy znajomych przyciski znajomy styl pokręteł czy nawet na przyciskach
wiem że siedzimy w kij i cóż bardzo mi się podoba na przykład Tab
odcięto u dołu kierownica to razem jak się to ma do mocy silnika ale wygląda to całkiem dobrze
możemy to też parę rzeczy spersonalizować Dlaczego taki panel on może być podobno na pomarańczowy
Tak przeczytałem dokumentację i nie wyobrażam sobie jak to może wyglądać ale no już teraz to na przykład jest to kolor jakiegoś takiego
nie wiem grafitowym A to prawdopodobnie korespondować u mnie z tym szarym na drzwiach A
to z kolei z tym szarym w takim fragmentem na nienajgorzej wyglądających
innej gorzej też sprawdzających się w dłuższej trasie fotelach jeśli chodzi o materiały wykończeniowe to chyba
spać dziwi wszędzie jest twardy plastik również na drzwiach również na boczkach A nawet co mnie zdziwiło to
po lewej stronie jest zupełnie twardo po prawej No może 2 mm pianki
obrazuje tworzywa tam pod spodem No a poza tym wszędzie jest oczywiście zupełnie twardo
i mamy to takie wstawki dekoracyjne które nawet nie miałem po prostu jest to takie a nie inne plastyk
to trochę Piano Black to też trochę Piano Black w całość to się jak najbardziej składa i to całość
zdecydowanie nie mają dużo co jeśli chodzi o możemy to zrobić takie testowe szarpnięcie uwaga
cały panel delikatnie się odkształca ale nic nie hałasuje po lewej stronie dokładnie
ten sam efekt możemy to jeszcze próbować
też się odkształca ale też nie hałasuje może być trudne
a jednej zaliczony dobrze
to
covid dostosowanie Jak słychać Wszystko jest dobrze przykręcone jeśli chodzi o wymiary
praktyczny No to mamy schowek raz schowek to na telefon 2 12 V schowki
ma kubeczki schowki uchwyty na konecki schowek pod podłokietnikiem zresztą nawet może
będzie widać ładnie wykończony tam na całkiem sensowne a kieszeń w drzwiach to
miejsce na niej taką butelkę trochę jeszcze miejsce na inne drobiazgi No
i miejsce przed pasażerem Proszę otworzyć nie chce ten schowek A to dlatego że i
to nie wiem kto to wymyślił ale to jest akurat cennik naszego samochodu jak widać co
wyżej bo to jest najwyżej od żona wersja XL jak zawsze dostaliśmy demo Version najdroższą
albo patrzcie to jest instrukcja obsługi naprawdę jednego z najmniej skomplikowane jakimi ostatnio jeździłem
po co tyle a w szczególności dlaczego to musi zajmować z całych praktycznie schowek to
się nawet nie chce wysunąć się
zaklinowało
Poza
tym mamy też nie zapomniałem o to o miejscu na okulary widzimy taki schowek
jak jeździmy tutaj osobno
włączone Zaprawdę światełka ale są No także od strony praktycznej Myślę że tutaj wszystko
jest na swoim miejscu dla strony wykonanie też nie możemy narzekać A
jeśli chodzi o sam dobór materiałów wykończeniowych No to w tej lidze synowej to chyba nikogo nie dziwi zegary
są
nadal wyświetlacz pomiędzy nimi jest tylko czarno-biały nawet najwyższej wersji wyposażenia nie mamy szans na kolor wskazania
na desce rozdzielczej do czego Zresztą Kia zdążyły nas przyzwyczai idź są bardzo czytelne A obsługa komputera pokładowego i c
medialnego bardzo intuicyjne ten system multimedialny z 7-calowym ekranem dotykowym obsługą MP3
Bluetooth Apple carplay Android auto otrzymujemy zresztą w standardzie na najtańsze
podobnie elektrycznie podgrzewane i sterowane lusterka elektryczne szyby 6 poduszek powietrznych i manualną klimatyzacje
do dyspozycji kierowcy Pozostaje jeszcze w droższych wersjach na darmową aktualizację na 7 lat
Jaki dać Kia stonic w najtańszej wersji nie jest takim typowym go lasem do zwabienia klientów do salonu
a następnie sprzedaniem droższej wersji w tym przypadku tańsza wersja jest Jak to się mówi
przy okazji aut używanych bez wkładu finansowego możemy wziąć tego podstawowego stanika i wyjechać Od razu z salonu
całkiem fajnie Kia stonic dzieli rozwiązania technologiczne i płytę podłogową z modelem Rio ale
nad głową na przykład mamy znacznie więcej miejsce również siedzimy znacznie wyżej niż Co
sprawia że wsiadanie i wysiadanie z tego samochodu jest o wiele prostsze szczególnie dla
dorosłych kierowców natomiast czy pochodzenie stanika poniekąd segmentów przekłada
się na odpowiednią dla segmentu b ilość przestrzeni w środku czy może jest tej przestrzeni trochę więcej Zróbmy
test dwumetrowca zobaczcie jak jest zakres regulacji kierownicy regulujemy w dwóch osiach jej
maksymalne wyciągnięcie do przodu i podniesienie to nawet chyba dla mnie odrobinę za wysoko o tak
jest optymalnie teraz jak jedziecie siedzę zgodnie ze sztuką na kolano miejsce mi
Wciąż jeszcze nie brakuje Choć jeśli Przesuniemy się odrobinę za blisko to prawe kolano Może tutaj przypadkiem
włączyć włączyć tryb auto w klimatyzacji co mi się teraz podczas podróży z Warszawy do Krakowa
zdarzyło Oczywiście możemy łatwo temu zapobiec jeśli się odrobinę odsuniemy odrobinę
to nawet chyba za mało powiedziane tyle się odsunąłem aż ledwo się gra w kierownicy Czy liście to jest rozwiązanie
dla kogoś kto ma 2,50 i on tylko 2 m więc mogę podróżować w takiej pozycji zgodnie
ze sztuką nad głową tak jak powiedziałem wcześniej jeszcze mamy no z trzy palce wolnej przestrzeni więc problemu nie ma jeszcze
może patrzcie
na pasach Gdzie jest regulowane Możemy też jak widać jak bardzo szerokim zakresie wyregulować zagłówek
więc naprawdę Mów teraz to chyba nawet za blisko podjechałem teraz zajmuje
miejsce i jeszcze troszkę tak
żeby Wygodnie się dało by się udało i siedzę już prawie optymalny ja nie chcę za gdyby nie te
dwa ząbki co przed chwilą przestawiłem ten fotel kierowcy odrobinę do tyłu to bym mógł uznać że test
dwumetrowca w stanik jest to było nie lada niespodzianką No ale patrzcie
sami kolana wylądowały w fotelu sprawy Mogę tak podróżować to jest miękko i komfortowo ale
powiedzmy że troszkę przez materiał z drugiej strony miejsca na stopy nie brakuje tutaj nawet duże
zimowe buty jak najbardziej się mieszczą ale największą niespodzianką dla mnie jest tak naprawdę to że ja nie muszę się z tobą ci gadać ja
tu siedzę zupełnie normalnie wyprostowany to prawda moja głowa dotyka podsufitki ale ta podsufitka nie każe
mi się garbić a więc naprawdę niewiele zabrakło aby ten samochód test
dwumetrowca teraz siadamy się na prawą stronę
I co my tu mamy tunel
środkowy jest zaznaczony ledwo widoczny sposób więc dla tej osoby pewnie
nie będzie to duża przeszklone chociaż co
piąta osoba logować się zajmie to jest umownie można tą 5:00 osoby to przewieźć natomiast na
szerokość No nie będzie miało na za wiele miejsc więc komfortowo i jeżdżąc No jak tam jest ten samochód raczej jako 4-osobowy
miejsce tutaj siedzonko nad głową mamy nie mamy za to podłokietnika mamy mocowanie
ISOFIX bardzo łatwe już widać te
punkty mocowań więc trafimy to z łatwością regulacja zagłówków
podobnie jak z przodu również i z tyłu różnica tutaj jest
pora to jest najniższa policja to jest pozycja
najwyższa no i w zasadzie jak na miejski w samochodzie tutaj z tyłu nie ma co
szukać jakiś trudów a jednak znajdujemy jest jak widać port USB jedna to ciekawe Nie
wiem dlaczego tylko Jedna kieszeń bo za fotel kierowcy jej zabrakło i nie za duża ale jednak kieszeń w drzwiach
w bagażniku znajdziemy 332 l co najmniej albo też 352 zależy w jaki sposób
będziemy mierzyć jakim standardem podłogę bagażnika solidną ustawić się w dwóch pozycjach to jest taka
zdolna pozycja z takim lekkim garbem Górna pozycja sprawia że nasza podłoga jest już zupełnie płaska
i pod spodem mam sporo miejsca na drobiazgi Możemy też sięgnąć jeszcze głębiej to mamy koło dojazdowe i
kilka jeszcze drobiazgów
też udało się upchnąć wszystko to wygląda się schudnie solidnie Popatrzcie ustawny
bagażnik regularne kształty w tej miejsca do rozciągnięcia siateczki tutaj
miejsca do powieszenia powieszenie lamówki to możemy powiesić na haczyku jak widać w podłogę i
operować na
tym dolnym poziomie bardzo
łatwy sposób Więc wszystko jest przemyślane jeszcze taka nie to po lewej stronie No
i możemy oczywiście powiększyć ten nasz
bagażnik wkładając oparcie
widać praktycznie płaską powierzchnię i pojemność 1150
dwóch
litrów jak widać samochód
miejski ale proszę
wielkiej szafy nie przywieziemy ale
komodę
Miłosz o silnikach będzie szybko bo w sumie nie ma o czym mówić 12 84 koni wolnossąca
jednostka z pięciobiegowa manualną skrzynią biegów następnie silniki już mają 6 obiegową skrzynie tak
jak ten testowany przez nas Czyli 14 100 koni neon test oko nie rozwija przy 6 tysiącach obrotów na
minutę ma też 130 niutonometry momentu obrotowego dostępne przy czterech tysiącach obrotów na minutę z takimi
parametrami rozpędzamy się do setki w 12 i 60 sekundy i pojedziemy z niewiarygodną prędkością 174 km na
godzinę i tak to testuję samochód jest głównie w miastach mocniejszy silników mamy jeszcze 2 w zapasie już
turbodoładowane 10 t-gdi czy cylindrowa jednostka 120
koni i silnik o najwyższej pojemności czyli 1.6 Diesel który charakteryzuje się mocą 110 koni
mechanicznych i siedział spalanie to nasza średnio żyje w okolicach 5,5 l to
przy baku o pojemności 45
L dokładnie oznacza że w gdzie zużyjemy 4 i 6 na 100 takie producent przyjedziemy
No prawie 1000 kilometrów oczywiście To wszystko dla was sprawdziliśmy w osobnych filmach więc zapraszamy linki w opisie rano
pojedziecie zarówno na przyspieszenie jak i spalania
Od czego zależy nasze wrażenia z jazdy testowej od
samochodu owszem ale też od naszego własnego nastawienia do tego samochodu bardzo
prosty Chodź ekstremalne Porsche 911 Porsche
ikona samochodów sportowych 912 tym bardziej a więc siadam my wiemy że będzie cudownie sportowo dynamicznie wyjątkowo
robimy wysiadamy z tego samochodu i było sportowo dynamicznie wyjątkowo
i cudownie więc jesteśmy zachwyceni tak
jesteśmy zaskoczeni na swój sposób niedokładnie się spodziewaliśmy wilgoć chcemy natychmiast wziąć z powrotem zrobić drugą rundę i 5:00 i 10:00 to jednak ten samochód już
swoją i z tobą deklaruje to co się za chwilę wydarzy go
wyjątkiem może być Porsche GT3 którymi akurat zaskoczyło 19 ale to jest osobny filmik na kanale za chleb inny przykład
Kia jak już jadę jak jadę z tonikiem Kia
Stinger w tym Gel GT dokładnie który to wstałem
tak przed nim i myślałem mocny Silnik napęd na tył piękne
linie ale Paloma samochodami już jeździłem którym miały te wszystkie atrybuty A
więc to jest Kia poczekajmy z dochodem a więc siadam i gadam po jeździe testowej Porąbce i banan na twarzy mówię WOW jest
to jeden z najfajniejszych samochodów jakimi ostatnio jeździłem a więc pozytywne zaskoczenie bo
moje oczekiwanie były niż i teraz odwracamy sytuację Stoję przed Houston
napędu
na przód napęd na cztery koła nie ma automatu nie
ma mocny turbodoładowanych silników nie ma w
sumie to niewiele brakowało a nawet słabych turbodoładowanych silników by nie było ale tam jakieś
3-cylindrowy się zawsze zaplątał wymyślone pewnie
będzie poprawny samochód ale raczej no takie nudy
Nie teraz pewnie Oczekuję cię zwrotu akcji bo ja powiem ale wsiadłem i nagle okazało się że jest super właśnie nie bo to stolik miał na początek pecha bo ja go
odebrałem w Warszawie i musiałem przyjechać do Krakowa wolnossący silnik maksymalny
moment obrotowy przy czterech maksymalna moc przy sześciu
jak się jedzie
80 na godzinę wciskamy
gaz na szóstym biegu no nic się nie dzieje ale to absolutnie nic się nie dzieje że
2000 najśmieszniejsze że pan gdzieś jeszcze głębia jak się naciśnie to jeszcze taki przycisk kick down i można było ich jeszcze docisnąć
stopa wpada głębiej i czuję że jeszcze bardziej nic
się nie dzieje nie do tego Jeśli będziemy się nieco szybciej to 120
mamy 3000 obrotów na minutę a więc relatywnie głośno skrzynie biegów krótka no bo musi odpowiadać w charakterystyce praca silnika który przyjechałem do Krakowa i myślę no ciekawe ciekawe o czym to ja będę opowiadał podczas
wrażeń zjazdem tylko o tym Zgodnie z moimi przewidywaniami jest nuda No ale następnych dniach zaczęłam jeździć tym
samochodem po mieście i okazało się że wszystko się
zmieniło i to jest właśnie ten z latawcem samochód jest dlatego było dosyć dużo kompromisów w trasie bo ten samochód jest bezkompromisowo skrojony na
miasto siedzimy wyżej widzimy
wszystko pięknie widoczność bardzo dobra prześwit dodatkowy sprawia że nie boimy się krawężników
układ kierowniczy precyzyjny ale nie obciążający na jakimiś
informacjami Do tego skrzynie biegów nie przeszkadzając a podczas jazdy układ
kierowniczy taki
nie powiedziałbym że bardzo komfortowe ale bardzo Pewnie się
na drodze Naprawdę miło się tym samochodem i jeździ silnik na czwartym nawet biegu i w tym bardziej na trzecim naprawdę o2o teraz
na przykład o 2000 już się fajnie zbiera
no więc wystarczy że posadzimy ten samochód tam gdzie jego Zaprojektuj Potockiego zaprojektowała Czyli to co powiedziałem na początku filmu to nie jest modny miejski crossover to nie to to nie jest pełna definicję tego samochodu
to jest tym modny miejski niedrogi prosty nieskomplikowany prosty łatwy w prowadzeniu crossover jeśli to jest kluczem do zrozumienia tego samochodu to naprawdę wszystko staje na swoje miejsce
bo ten samochód naprawdę nie przeciążona spocząć prowadzenie jest totalnie relaksujący jedziemy nic
nie wymaga niczym nie przeładowuje po prostu przemieszczamy się z punktu a do punktu b
mnie nie daje jakieś wielkie
emocje podczas prowadzenia aczkolwiek wygląd możliwości personalizacyjny i tak dalej to już jakby nadrabia tymi
cechami
możemy powiedzieć że to na tyle bezstresowe relaksujące jazda że tak jak na sówce czasem chciałoby się otworzyć książkę i poczytać bo no
bo właśnie jest to samochód który nie przeciąża na 6
zł podczas jazdy po mieście bo nie sprawia żadnych kłopotów Jest
po prostu Natomiast o skrojony i tak właśnie nastąpił ten zwrot akcji i Jeśli
jesteście zainteresowani samochodem bardzo mocno uniwersalnym to może doładowany silnik lepiej się sprawdzi ale jeśli szukacie samochodu do miasta modnego jeszcze raz lekkiego niedrogiego nieskomplikowanego łatwego w prowadzeniu przyjemnego w prowadzeniu na miasto to szybko się okaże że jest tonik w tym właśnie w tej swojej niszy jest naprawdę dobra czuję się jak Rafał 2 też o nasze finanse bo nie dość że nie kosztuje
Zbyt wiele to jeszcze Pamiętajcie to jest wolnossący silnik a więc po pierwsze wielu
kierowców pada za turbodoładowaniem bo uważa to za źródło kosztów w przyszłości A do tego jest w stanie uniknąć kosztów już dzisiaj zakładając dot
bez problemu oczywiście można założyć instalację gazową a więc
można jeździć wydając mniej na paliwo tak że jeśli ktoś do tego braku skomplikowanie i do tej prostoty chcę dołożyć jeszcze brak obciążenia finansowego No to zakładają
instalację gazową może mieć w tym samochodzie przez podstawowa wersja jakiej stronie kosztuje 54990 zł oczywiście będzie to wersję w
84 podstawowej wersji wyposażenia m jeśli chcemy mieć mocniejszy silnik czy 100 koni 14
testowany przez nas to będzie to kosztowało 6000 zł więcej ale jeśli chce mieć pod maską Turbo do silnika benzynowy
to musimy dopłacić też do wyższej wersji wyposażenia i wtedy w stosunku do ceny bazowej musimy dopłacić już
około 14000 zł a jeśli interesuje nas silnik wysokoprężny włożyć kolejnych 5000 w
tej części Europy Statystyczny klient na crossovera na miasto potrzebuję auta o niezbyt
mocne w silniku z
napędem na przód z manualną skrzynią biegów i z wyglądem zadziornym choć Nie
przesadzałbym Tak się składa że właśnie padła
definicję Kia stonik miłośnicy sportowych wrażeń czy też miłośnicy
zjeżdżanie z asfaltu będą definicją delikatnie rozczarowani to jednak są w tym fragmencie przynajmniej
podkreślam w tej części Europy i
Jeśli dodamy do tej definicji jeszcze rosną ceny bogate
jak
na cenę niestandardowe i
7 lat gwarancji to chodź
się za kierownicą bezwzględnie promujemy trzeźwość Tym razem jednak to powiem Ten samochód jest dobry
jak dżojstikiem oczywiście Warto dodać że pomysł na prosty samochód nie jest w tym przypadku unikalny Bo znamy na rynku też inne samochody
które też mają podobną koncepcję na przykład kaktus Czy miałaś postacie C4 aircross a
dajcie znać proszę w komentarzach czy takie podejście do tworzenia samochodów prostych nieskomplikowanych się podoba
dziękuję za obejrzenie filmu Pamiętajcie subskrypcje zobaczenia