Kia Rio Sedan 1.4 DOHC 109 KM - test AutoCentrum.pl #146
Test Kii Rio Sedan z silnikiem 1.4 DOHC o mocy 109 KM
Witam serdecznie i nie zawsze musi… Rozwiń
Transkrypcja:
Witam
serdecznie
i nie zawsze musimy wydawać mnóstwo pieniędzy aby jeździć ciekawie wyglądają danym czy się taki samochód będzie
trochę mniejszy może gorzej wykończony wyposażony może mniej prestiżowy ale bądź będzie kosztował przykładowo 40000
zł dowodem
na to jest dzisiaj ten samochód czyli Kia Rio w wersji Sedan Zapraszam na testach Wydawałoby
się
że w segmencie odrzutowych nie ma co liczyć na jakieś fikuśne linię i ciekawe przetłoczenie tym ja
mówię The Power to surprise i zaskakuje nas tworząc samochód który wygląda ładnie Ma bardzo harmonijną sylwetkę
ma Ciekawe przetłoczenie to na drzwiach jest parę takich biegnących przez cały kończących się gdzieś na lampach lampy z tyłu
zachodzą wyraźnie na boki nie z przodu również z przodu też mamy charakterystyczny nos tygrysa ten
samochód nie jest brzydki a to już bo jeśli chodzi o auta które kosztują około 40000 zł do wyboru mamy zaledwie
dwa silniki 12 i 14 obydwa benzynowe obydwa zestawione z manualną skrzynią biegów ten słabszy który ma 85
koni dostaje 5 biegową skrzynię biegów mocniejszy który ma 109 koni dostaje skrzynie biegów sześciobiegowa moment obrotowy nawet porównywalny
121f słabsze jedno po 37 niutonometrów o w mocniejsze jednostkę którą Testujemy ja akurat w tym samochodzie prędkość
maksymalna w tym przypadku to jest 180 następnie Czy kawa 11,5 a średnie spalanie w trasie 433 zaczynanie
deklaruje producent w mieście powinno być około 7 szczerze powiedziała że będą to jest nieco zbyt optymistyczne jeśli chodzi o spalanie
i nie są zbyt pesymistyczny jeśli chodzi o przyspieszenia dlatego że zobaczycie następnym filmiku mamy lepsze przyspieszenie
ale nieco gorsze spalanie wielkość baku to 43 l co na samochód tej klasy wydaje się być też
dobrze skalkulowana pojemność bo choć samochód nie przyjedzie może tysiące kilometrów w praktyce w trasie palimy
nieco więcej niż 4 i 3 ma tak to by wystarczyło na 1000 to i tak myślę z tym samochodem nikt na drugi koniec świata przecież nie chodź
rury wydechowej z tyłu nie widać to jednak prawdopodobnie gdzieś tam jest jest posłuchajmy jak brzmi silnik 14 o
to
jak
to
samo
brzmi w środku
na
początek
test
dwumetrowca
kierownicy regulujemy w dwóch płaszczyznach natomiast
można by było ją zrobić aby odrobinę bardziej wyjeżdżała z konsoli dlatego że chcę się przesunąć
do niej na tyle aby tutaj do zajęć odpowiednią pozycję za kierownicą to powoduje Hani już moje
kolano zaczyna tutaj dotykać plastików po prawej stronie między Espace mocniejszy wyciągnięcie
moja tej kierownicy więc tutaj jest może parę centymetrów dosłownie zabrakło ale jednak zabrakło regulację
kwotę oczywiście manualne możemy regulować No wysokość czy lędźwiowego odcinka
niestety regulować nie możemy No i teraz nad głową nad głową cztery palce wolnej przestrzeni a więc miejsca
dla wysokiej osoby z przodu i nie ja teraz czas na sprawdzenie jak wygląda sytuacja wygląda
tak
że sam ze sobą jestem w stanie usiąść ale po pierwsze jest to już dosyć mocno
ja tutaj kontakt z hotelem przede mną po drugie ten fotel przede mną jest twardą skorupą więc
siedzenie to sam ze sobą raczej nie należy do do przyjemnych nad głową miejsca
jest powiem że w sam raz prawie że jestem w stanie się wyprostować także Powiedzmy że test dwumetrowca zaliczonych
bo się zmieściłem i nie siedzę jakoś mocno zgarbiony tak trochę na wcisk w drzwiach z tyłu znajdziemy
kieszonkę wystarczającą na niewielką butelkę mamy to też siateczki za fotelami między
fotelami mamy to niestety którym nie ma ani schowka nie wyjdzie 12 mol To fajnie już
tym bardziej namiot nawiewów i natomiast o dla piątej osoby dobra wiadomość bo choć ten tunel jest
dosyć szerokie ale jednak jest dosyć więc raczej nie będzie przeszkadzał jeśli chodzi o znalezienie miejsca na nogi jeśli
tej 5:00 o sobie w samochodzie zabraknie to nie wykorzystamy tego miejsca w żaden sposób dlatego że tutaj miejsca na podłokietnik
i nie opowieść o bagażniku zaczynam albo od kluczyka którym można otworzyć klapę bagażnika albo
od wycieczki do przodu gdzie tej po lewej stronie jest odpowiednia dźwignia twojej podniesieniu klapa bagażnika
i się unosi i mamy dostęp do 400 litrów pojemności tego bagażnika wcale tak mało
nie jest ale zwróć uwagę że kształty tego bagażnika są dosyć skomplikowany jak widać pilnuje torba fotograficzna zajmuje
to relatywnie niewiele miejsca więc
jeszcze całkiem sporo się zmieści za Zwróć uwagę na kształt jest tu sporo takich krągłości jakieś wypukłości
i tak dalej nie schodziło jakoś tylko To nie jest drogie auto więc te podłogę Nie jest My story na to
gdzieś widzimy takie fragmenty Niektóre są zrobione dosyć budżetowe ale umówmy się w samochodzie za
takie pieniądze to absolutnie nikomu przeszkadzać pod podłogą zresztą jak widać nie jest koło
dojazdowe miejsce na gaśnicę trójkąt i tak dalej Jeśli chcemy mieć więcej przestrzenie to musimy
do tyłu i
złożyć oparcie No i
teraz tej
strony mamy
to delikatne próg a pojemność którą uzyskujemy w tej wersji wynosi aż 1000 2531 ale uwaga jest to mierzone ładują
bagaże aż pod dach z przodu a jeśli chodzi o wykorzystanie tutaj tego otworu
których uzyskujemy wiedzieć że on jest w mężczyzna czynisz szerokość maksymalna bagażnika więc nie będzie to takie optymalne
wykorzystanie No i zamykanie bagażnika też warto o tym wspomnieć tu
nieprzewidziany niestety
możliwości daje kolwiek uchwyt wszystko co nam pozostaje to tylko ubrudzić sobie ręce
łapiąc go zewnątrz i
uważać oczywiście przy zamykaniu aby zawiasy które tutaj wchodzę do środka nie uszkodziły nam naszych
torebkach wnętrze każdego samochodu użytkowego wcześniej czy później zdradza że za niego nie zapłaciliśmy zbyt wiele pieniędzy ale szczerze powiedziawszy patrząc
na wnętrze kirio nie widzimy to jakiś mega oszczędności nie rzuca się to w oczy że samochód nie był drogi mamy
to ludzie różnego rodzaju dodatki chromowane gdzieś tam na około pokrętłem mamy podświetlenie różnego koloru oczywiście
wszystko jest plastikowe nawet jeśli udaje aluminium mamy też różne o fakturę poszczególnych plastików Nie wygląda to
źle może nie jest to super nowoczesne projekty ale jest schludnie za projekt jeśli
chodzi o tworzywa to oczywiście wszystkie są zupełnie twarde pójściu na drzwiach mój najgorsze lewy
podłokietnik zupełnie twardy Udało mi się wczoraj że takie dojechałem do
Warszawy do Krakowa po prawej stronie jest lepiej mi delikatnie się ugina pod naciskiem i daje się też
wyregulować a pod nim znajdziemy całkiem pojemny schowek Oprócz tego są oczywiście miejsca kubeczki
miejsce tutaj na popielniczkę jeszcze jakiś schowek dwa wyjścia 12 V to wejście USB
mamy tu do schowek przed pasażerem całkiem kieszeń w drzwiach z takim odpowiednim miejscem na włożenie
to niewielki ale jednak butelki jeszcze jadę taki śmieszny 1 Wschowa check więc od strony praktycznej
z pasowania jest w miarę dobrze Posłuchajcie Zresztą i jak ten samochód z na
test szarpanie za uchwyt jak
jak widać bez ciebie widać to że to się delikatnie odkształca ale słychać że nic się nie dzieje ten
samochód absolutnie nie robi na nim żadnego
żadnego Wielkiego wrażenia to że przykładem całkiem sporo siły do uchwytu mówiąc od strony jakości spasowanie
nie jest źle od strony projektu nieźle dobór materiałów od strony wizualnej również nie jest zły ale jeśli ktoś oczekuje
miękkie w Plast to niestety nie znajdzie ich tutaj podobnie jak nie znajdzie przykład
skóry na kierownicy czytasz na dźwigni zmiany biegów w którym będziesz tylko pojęcia jakie tanie wersję
to musicie się leczyć po prostu dosyć twardy wnętrzem
A
to ciekawostka na początek przed chwilą przykryj przykleiłem kamerę do szyby
Chciałem opowiedzieć o wrażeniach z jazdy odpalam
silnik przekręcam kluczyk i nie przekręca mi jeszcze raz i trzeba myśleć co jest grane okazało się że wszystko w porządku po prostu zapomniałem
wcześniej ten silnik zgasić silnik jest fantastycznie wyciszony albo też chodzi bardzo cicho no tak czy inaczej na postoju praktycznie nic
nie pomiar
pokazało poniżej 38 decybeli a więc naprawdę nie jest dobrze i wcale nie musi być droga by było dobrze bo ten samochód Przecież synowo konkuruje z samochodami który uznajemy
za samochody budżetowe jeśli
chodzi o pozostałe wrażenia z jazdy ja bym tutaj tak porównał mój pierwszy samochód miał aż 75 koni
i ważył ponad tonę co dla mnie jest to solidny jest samochód bo Ciężki dzisiaj standardowy motoryzacje się zmieniły i teraz mówimy że 109 koni wraz są zawarte żadne rakietę No
i ponad tonę mogą być Natomiast w praktyce trzeba spojrzeć na ten samochód oczami nabywcy który
chce wydać się za sprzedane którym można zakwalifikować którego można rodzinne nawet auto można niewielkie rodziny
tak Kwota że on był 50000 co najwyżej on ale te 40000 zł i kiedy spojrzymy mam to wstaję to okazuje się że ten sposób wszystko staje na swoje miejsce a nawet ląduje
całkiem wysoko jeśli chodzi o cenę zarówno wrażeń z jazdy jaki
tego co ten samochód oferuje zarówno w mieście bo tutaj te 109 koni zupełności wystarczają do tego aby do setki rozpędzić się poniżej 11 sekund chociaż deklaruje powyżej 11 nie sprawdziłem więc jest szybciej nie jest w papierach skrzynie biegów wchodzi precyzyjnie więc odpowiednio dobierając biegi co nie będzie żadnym problemem może być Jeśli nie piersi to drudzy na światłach w trasie również to się sprawdzi bo mamy tuszu możemy jechać szybko jednocześnie ekonomicznie i cicho Moim zdaniem samochód jest naprawdę wart swojej ceny zawieszenie jest takie że powiedz
mi nie wiemy o jego to znaczy że jest kompromisowa dobrane i na
zakrętach trzyma samochód wystarczająco pewnie A kiedy przejeżdżamy przez garby to wcale nie musimy bać się o swój kręgosłup Więc też plus kierowniczy dosyć bezpośrednie nawet tutaj troszkę ambitnie został został moim zdaniem zestawione i też
nie Moim zdaniem nic mu nie brakuje Podsumowując samochód jak na niego zapłacimy i może niezbyt imponującą
liczbę koni 109 zachowuje się na drodze wystarczająco żwawo jeździ
i wystarczająco dobrze jeździ uznać że budżetowe samochody wcale nie muszą być budżetowe w odczuciach podczas jazdy bezzwrotność
i przy rozstawie osi 2570 Kia deklaruje że średnica
zawracania wyniesie 10 i 5 m no
i zobaczymy po wyprostowaniu samochodu jesteśmy prawie Mikołaja mi niestety po
prawej stronie więc ja która samochód ubezpie jest dobrze ale zawsze mogło być
odrobinę lepiej teraz te cudowności i zacznę go od zegarów Popatrzcie na polu podstawy są bardzo szerokie i są takie dosyć
duże tarcze które moim zdaniem odwracają delikatnie uwagę od tego co w zasadzie te zegary mają wskazywać No
ale to ty opinie mi na początku to przeszkadzało słupek A jest wystarczająca cienki mamy tutaj też
okienko które dodatkowo pomaga mamy też pewną lukę między a lusterkiem więc to z parkowaniem
nie będzie problemu z jeszcze do tego Zresztą jest dosyć duże tutaj go zegarek przedniej szyby również jest okej wewnętrzne lusterko mogą
być odrobiny nigdy bo delikatnie tutaj z punktów to nie dwumetrowca zasłania widoczność ale
to poprawiać to nie wszystko okej jeszcze ta szybka to jest znakomicie się sprawdzę słupek C dość szeroki ma
to nie ma tylna szyba jest też szeroka ale oczywiście z tyłu mamy jeszcze bagażnik ciężko się o tym pamiętać a niestety po
włączeniu biegu wstecznego tutaj nie odzywa się do nas Żaden
seks Żeby nam ułatwiało parkowanie więc musimy parkować po prostu patrząc w
lusterkach wyciszenie
na postoju
37 i 9 lat i wynik są duże czytelne z małym wyświetlaczem komputera pokładowego
na dole wszystkie przyciski na kierownicy są podświetlone mamy przyciski pod kierownicą tanie
podświetlane to
są przyciski na drzwiach jakiegoś są tylko dlatego że z tyłu mamy korbki konsola
Centralna jest też ładnie podświetlona przeważnie w kolorze czerwonym to ciekawe na podsufitce znalazło się miejsce na
diodę które rzuca takie ogólne światło widzialne pewnie w komarze na skrzynię
biegów in a tutaj
widzę że ważne informacje 4 stopnie zamarza my w komputer bo co mają coś tam
o wydać z siebie głos Hej idziemy dalej po prawej stronie jeszcze jeden przycisk podświetlony teraz próbuję znaleźć bo w nocy o tym
proszę bardzo mamy oświetloną zawartość schowka przed pasażerem z tyłu nie ma co pokazywać dlatego że tam są korki na tym
koncie reflektora jak widać bez szaleństw
lampy z tyłu również bardzo proste
Bagażnik jest podświetlony lampką na górze i mamy tu oświetlona zawartość bagażnika może nie jakoś Fantastycznie
ale mam nadzieję że na kamerze widać że tak zupełnie ciemno też nie jest
cennik
Kia
Rio
zaczyna się o 42990 zł w tej cenie dostaniemy jest słabszy 85
konny silnik w podstawowej wersji wyposażenia oznaczonej m-ki ja tradycyjnie stosując nomenklaturę odzieżową czyli
do wyboru mamy M L i XL l w tym przypadku będzie kosztowało 4000 zł drożej Natomiast jeśli chcemy
mieć mniejszą jednostkę pod maską to wtedy do płacimy 3000 zł czyli zapłacimy 45990
zł w podstawowej wersji i kolejne 4000 za wreszcie l Jeśli to powoli wreszcie czyli Nie weźcie
XL z mocniejszym silnikiem to zapłacimy 53490 zł ciekawostką Jest możliwość dokupienia instalacje
LPG dedykowany do tego sam Dostępna jest tylko do słabszego silnika i kosztuje 4200 zł konkurencja
nie jest zbyt liczna dlatego że Polska to nie Chiny gdzie każdy chce jeździć sedanem więc to u nas nie mamy zbyt wielkiej
afery przykładowo Peugeot 301 czy też odpowiednik w obozie Citroena kosztują o 41000
zł więc nieco taniej niż początek w przypadku Sirio ale też ze słabszymi
silnikami bo ich podstawowa jednostka ma 72 konie mechaniczne wtrącenie killerem cenowej jest dacie
z modelem Sandero który zaczyna się od kwoty 109900 zł na szczęście jest golas więc
jeśli chcemy go doposażyć do jako tako sensownego poziomu to zapłacimy około 36000 zł No i jak można kupić ładnego
syna na to 48 Można naprawdę nie będzie to Sedan bardzo bogato wyposażony a nie też wykończony będzie
miał trochę twardych plastików ale pamiętajcie o cenie 40000 zł niewiele ponad to Cena która
zmusza do pewnych kompromisów oczywiście można przewieźć tą cenę w dół zejść poniżej 32 zejść nawet poniżej 20
000 a Pamiętajcie mówiłem o ładnym zadanie