Kia Optima Kombi GT 2.0 T-GDI 245 KM, 2016 - test AutoCentrum.pl #302
Test Kii Optimy Kombi GT z silnikiem 2.0 T-GDI o mocy 245 KM
Witam serdecznie Poprzednia Kia Op… Rozwiń
Transkrypcja:
Witam
serdecznie Poprzednia Kia Optima dobrze wygląda nieźle się prowadziła
ale nie było bez wad paleta silników była skrojona bardziej pod dziadka jeżdżącego do kościoła bo nawet
pod babcię dobra był 170 konny silnik ale wygląd obiecywał więcej drugą wadą był
brak nadwozia kombi który był długo wyczekiwany przez wszystkich lodowców
i tym bardziej był bolesny co chwilę Kia pokazywała na kolejnych targach dynamiczny prototypy
które jednak wciąż nie znajdowały drogi do salonów Teraz to się zmieniło dzisiaj Testujemy
samochód który ma 245 koni dwulitrowy benzynowy silnik który może być nawet korzenie w wersji
GT jak również nadwozie
Kombi no to powiedzieć że Testujemy dzisiaj taką o której marzyliśmy od
sześciu lat kiedy zobaczyliśmy po raz pierwszy Kia Optima na naszych drogach Czy warto było czekać postaram
się odpowiedzieć na to pytanie w tym filmie zapraszam
na
początek
wygląd tak jak wspomniałem poprzednie generacje nie wyglądała źle Więc to nie ma rewolucji jest za
to widoczne ewolucja Możemy zacząć od reflektorów które są teraz nieco niższe węższe dłuższe
Zwróć uwagę na ciekawe załamanie tutaj na dole jak również na pasek ledowy który również
Zresztą Powtarza że ten sam kształt Testujemy wersję GTA więc mówi jest ona wyposażona w taki bardziej masywny
zderzak idziemy dalej 18 calowe koła czerwone zaciski hamulców
liczne ozdoby na przykład takim srebrny pasek biegnący przez całą
górną krawędź okiem mamy też srebrne relingi srebrne nakładki nawet
tutaj na klamkach drzwi i zwróć bardzo
wyraźnie opadający dach czy to się odbije na miejscu w środku
i to bagażniku za chwilę się przekonały tymczasem przejdźmy do to zaczyna się dziać zacznijmy
choćby od dyfuzora bo Patrzcie mamy dwie potężny końcówki układu wydechowego dyfuzor
z takimi wyraźnymi żebrami to wszystko odcięte kolorystycznie czarny dyfuzor To wygląda jak w
Audi RS6 prawe mamy to również odciętą tylną szybę kolorystycznie
i wielkie lampy z ładnymi kreskami ledowymi to wszystko naprawdę
wygląda harmonijnie i atrakcyjnie Dodajmy do tego jeszcze sporo lotkę i ten
samochód wygląda napis GT pasuje to ja akurat byliśmy teraz do środka gdybyśmy
nie mieli tutaj znaczka Kia na kierownicy to i tak byśmy poznali że to jest taki albo kierownica jestem charakterystyczne
ten układ przycisków i inne detale natomiast Jeśli spojrzymy
już gdzie indziej to to już nie mielibyśmy takiej pewności Spójrzcie na te zmiany
biegów ruchomy to kształt który No widać było nie raz w samochodach Marki Audi
Aha bo Jeśli spojrzycie na przykład na ten układ kuchni kształt generalnie panelu
do sterowania czy to klimatyzacja oczy to radio No to szczerze mówiąc to BMW
podobnie zresztą jak to że konsole jest odwrócona strony kierowcy Może
nie ma potrzeby być aż tak złośliwy Ostatnio ktoś mi powiedział że skoro Kupiłem se que to teraz będę preferował Mercedesy
więc powiem że tutaj niestety nie udało mi się znaleźć bo co nie zaczął szarpać jak plastików
To żaden z nich Niestety nie chciało trzeszczy się z Mercedesa to nie znalazłem ale się z tym właśnie widzimy
też Kia Navi system plus 8 calowym ekranem dotykowym w systemie tym czeka na nas system nawigacja
jest usługami TomTom i darmowymi aktualizacja mnie przez 7 lat zestaw 8 głośnikami
o mocy 630 watów dostarczą dole firma Harman Kardon w pakiecie z tym systemem dostaniemy
jeszcze kamery cofania anteny w stylu płetwy rekina i tylne lampy LED i jeśli trzeba za to słono
dopłacać to jesteście w błędzie to jest standard dla wersji XL GT Line i GT w standardzie wersję
M E L Tech mam nawigację tyle że z 7-calowym ekranem tańszym zestawem audio przejdźmy teraz do
omówienia szczegółów wnętrza i im bardziej się tym szczegółową przyglądam tym bardziej się przekonuję
rzeki A ty masz na imię testowany przez nas lekcji GT lód Nie nie ma powodów do kompleksów
na tle europejskich czy japońskich konkurentów Tutaj każdy z czego jest
ładnie zaprojektowany i też bardzo starannie wykonany również jeśli chodzi o dobór
materiałów wykończeniowych to również wszystko jest w najlepszym porządku możemy to zacząć na
przykład od takiego tworzywa z jakimś chyba był prawdziwym nawet szwem aczkolwiek no nie wierzę
żeby to było skórę Ale w każdym razie to się ładnie ugina pod palcem cała ta konsola jest taka
miękka w dotyku tutaj daszek również się ugina my mamy też uginające
się tworzywo na drzwiach nawet na boczkach również jest miękko łokciem
dosyć się dużo pianki teraz
tak szarpanie uwagę coś
nam się delikatnie odzywa drzwi się lekko od ale generalnie jakiegoś wielkiego pałacu nie
ma po prawej stronie również
bardzo okej jak już jesteśmy przy drzwiach to możemy schowki
miejsce na niewielką raczej butelkę Bo to jest ograniczony na wysokość jak widać się dosyć się Wąska szczelina
tutaj na jakieś inne szczegóły i więc można było wygospodarować pewnie
więcej pojemności w drzwiach ale Popatrzcie ile mamy pozostałe pozostałych schowków to mamy schowek
na telefon z resztą Zobaczcie
ładowany bezprzewodowo USB OLX 12V w Całkiem spory zresztą to schowek
jest oprócz tego właściwie to odpowiednie maskowanie tego schowka jak to
wygląda po zamknięciu bardzo estetycznie kolejna roletka dwa miejsca na kubeczki to również możemy
wysunąć i zwiększyć jeszcze dodatkowo jego pojemność jakby komuś zabrakło a raczej nie bo to mamy
olbrzymie schowek w podłokietniku z taką tacką taką którą możemy też tutaj przesunąć
jedną rzecz mnie zdziwiła to nie znalazłem wyjścia 12 V jeszcze jeden spodziewałem się że
będę miał to dwa wyjścia 12 V z przodu do dyspozycji niestety nie
zagląda my dalej schowek przed pasażerem bardzo pojemny mógł być wykończony lepiej
a jest plastik natomiast to jest pojemność auto Przynajmniej nie mam problemu
miejsce na okulary
umiesz to jest schowek Ten akurat jest bardzo dobrze wykończony to
mamy chwilę dać światełko takie dosyć duże to lusterko cudowną nie widziałem takiego Luda faktycznie
No i czarna podsufitka w końcu mamy tu do czynienia z wersją GT całkiem całkiem
przyjemne także no od strony od strony estetycznych to
wszystko jest naprawdę najlepszym porządku to zrobione jest to tak jak lubimy nie
wszystko zaczynając od kształtu przycisków po tutaj szczegółowy koń na przykład mamy wentylowane
fotele podgrzewane fotele wszystko
jest zrobione tak jak mi tak jak mówię jak Lubimy Co jest starsze też spojrzeć chyba na te fotele
z logiem GT z takimi charakterystycznymi przetłoczeniami które nawiązują do sportowych
wrażeń jest dobrze dobrze wyprofilowany mi Zresztą fotelami ten samochód robię naprawdę dobre wrażenie i jeśli chodzi o wymiarach
widać praktycznie i jeśli chodzi o dobór wykończeniowych to również jest z
tego co tutaj odczuwam przyjemny chłód to jest metal tutaj niżej dopiero plastiki zaczynają być twarde ale
nawet poniżej takie przycisk start stop Popatrzcie też metal
ładnie
wszystko zaprojektowane jednym słowem to co powiedziałem na samym początku przynajmniej na przykładzie samochodu który dzisiaj
Testujemy akurat model absolutnie nie ma powodu do tego aby
mieć kompleksy na tle jakiegokolwiek auta tutaj ciebie ktoś
się przyglądam danym technicznym i widzę nowa
Optima jest w każdym wymiarze większa niż szef stara
Optima na więc mamy 10 mm więcej na długość 38 metrów więcej na szerokość
i na wysokość rozstaw osi również się zwiększy się o 10 mm a jednak nawet możemy liczyć
na to że w nowej optimy miejsca będzie tyle ile się spodziewamy od No
i cóż Czy możemy ustawić to fotel fotel Zresztą regulujemy elektrycznie osobno przód osobno tył na wysokość tutaj
elektrycznie również pochylenia oparcia jak również mężczyzna mamy to odcinek
lędźwiowy popatrzcie w jakim zakresie można wyregulować również zagłówek na wysokość regulujemy
również pas i to mi się najbardziej podoba to na miejscu kierowcy to jest to jest zakres regulacji kierownicy
Bo patrz ci jak bardzo można ją do siebie wysunąć to nawet dla mnie za wysoko o tak odrobinę
odrobić iw ten sposób siedzę jaki to jest zgodnie ze sztuką nawet w pozycji nieco takiej bardziej
leżącej niższe siedzącej wolę troszkę bardziej pionowo ale nie mogę dlatego że zwróci
uwagę jak bardzo marnotrawi przestrzeń w okno dachowe aż tyle przestrzeni to zabrano więc
trzeba Gdybym nie miał okna dachowego prawdopodobnie mógłbym się wyprostować A tak No cóż widać że tutaj fryzurą
szoruje po podsufitce także to jest na dobrą sprawę to na miejsce kierowcy jedyny powód
narzekań A jak jest za mną zobacz a z tyłu miejsce na nogi jest pod dostatkiem Popatrzcie
siedzi dwumetrowiec to zadzwoń jutro wtedy nawet kolanami i nie dotyka fotela co prawda fotel jest
z tyłu wykończony to koło skorupą więc bym się chciał tak rozłożyć to szybko Moje kolano się spotkają ale formalnie
rzecz biorąc ten numer drafta Przynajmniej na długość ma wysokość No cóż z przodu nie miałem dość miejsca mamy
to opadające dach więc nie ma co do tutaj miejsca nad głową już tak bardzo nie ma jak tak dużo
jak tutaj do przestrzeni która jest wyznaczone przez okno dachowe to już jest super natychmiast
podsufitka jest trochę za ciasne Nowego Tomyśla do nas jest taka że miejsca pod fotelem jest
pod dostatkiem więc nawet taki jesienne buty bez problemu to również się mieszczą teraz się przejść na drugą
stronę muszę przeskoczyć przez tunel który tutaj ledwo zaznaczony Popatrzcie jest prawie płaski
więc nie przeszkadza mamy to przy okazji nawiewy mamy to wyjście 12 V i USB
do ładowania telefonów schowek
1 schowek drugi schowek również w drzwiach z tyłu nie jakiś obszerny ale jest mamy
też podgrzewaną tylną kanapę mamy tą roletę ty wysuwaną która to może chronić
oczy naszych pociech podczas podróży w słoneczny dzień nie Co jeszcze mamy oczywiście mocowanie
ISOFIX jak również taki oto podłokietnik duży
komfortowy miękki z miejscami na kubeczki cóż
to jeszcze opowiadać najniższa pozycji zagłówka z tyłu najwyższa pozycja za bardzo w sumie się
nie różnią i to chyba tyle Na koniec jeszcze wspomnę po
podświetleniu na podsufitce po prawej po lewej stronie takie oto ledowe światełka zajrzyjmy
teraz do bagażnika bo to jest najważniejsza część tego testu skoro już Testujemy kombi A więc tak
mamy to 552 l pojemności nawet żeby to był Sedan to byłoby 510 czyli 5 litrów więcej niż
w poprzedniej generacji ale nie o litr to chodzi tylko o poziom wyposażenie i zarówno
pomysły które dotyczą jak również estetykę która to jest Co występuje naprawdę
to robię wszystko wrażenie Wybaczcie mamy to bardzo długą podłogę na tej podłodze możemy się takie
oto na szynach taką konstrukcję który nam pozwoli w jakiś tam sposób zablokować się nasze bagaże gdybyśmy podsumowali dodatkowych
jakieś blokad to proszę bardzo Tutaj
wyciągamy pas mocujemy naszą torbę blokujemy proszę bardzo to będzie już zablokowane
możemy oczywiście to zamocować gdzie indziej albo zaczepić o coś zupełnie innego W każdym razie pomysł doskonały
i prosty i tak szczerze mówiąc to mi znów przypomina Audi nie więc nawiązanie do premią tutaj chodzi o rozwiązanie
jest i to mamy jeszcze przesuwane kolejne takie elementy blokowane w dowolnym miejscu na szynie mnie
i to ponownie możemy rozciągnąć jakąś siateczkę siateczkę zresztą również na tych czterech elementach
które Znajdziemy tutaj zamontowane na stałe więc to jeśli chodzi o sposoby mocowania bagażu każdy
się w tym odnajdzie bez problemu pod podłogą mamy to jeszcze dodatkowy schowek popatrz się To
jeszcze nie koniec bo to muszę przesunąć mamy
kolejne schowek a Uwaga to
mamy kolejny schowek Jeśli chcecie zejść jeszcze niżej proszę bardzo mamy zestaw naprawczy oczywiście koła tutaj
nie widzę ale widzę siateczkę właśnie ta siateczka którą można rozciągnąć to
na górze oprócz tego to po lewej stronie widzimy jeszcze
raz schowek na
jakieś takie totalne drobiazgi między innymi zwróć uwagę również
na roletę a więc rolety po wyciągnięciu możemy to
pod podłogą schować to
jeszcze nie koniec roleta to jest również taka siateczka którą możemy zamocować na podsufitce i oddzielić
przestrzeń bagażową od pasażerskiej chyba
jedyne na co mógłbym ponarzekać to to jak się tą roletę zwija bo to
jest takie klasyczne rozwiązanie więc musimy tutaj trafić musimy stąd wyjść Co
prawda Popatrzcie są
to jest taka konstrukcja że to Teoretycznie można tą roletę oprzeć to
I teraz możemy sobie po udawać że mamy takie rozwiązanie nacisk proszę
bardzo Z tym że przypuszczam że jak
w ten sposób zablokujemy tą roletę to wcześniej czy później będę
gdzieś tam na większych nierównościach to się i tak samo z nie więc do końca nie kupuję ale kupuję całą resztę
tak mamy wyjście 12 woltów mamy Popatrzcie haczyka czy który jest zamontowany bardzo wysoko a więc jest praktyczny po
lewej stronie podobnie jak składanie oparcia tylnej kanapy prosto z bagażnika
posłusznie się składa dostajemy tutaj płaską podłogę żadnych progów i wszystko działa tak jak należy do tego mieć
chwilę się na gaśnicę dodatkowa siateczka Założę
się że pod gaśnicą kolejny mały schowek
jednym słowem o wszystkim pomyślał nawet o tym że można się rozładować akumulator a będziemy chcieli dostać się do do
baku Proszę bardzo klapka
żyła i nawet jeśli nas ktoś złośliwie Zamknij w tym bagażniku nie
ma problemu możemy to się dostać do zamka od
środka
wszystko działa nawet jak nie działa
choć
nowej generacji Kia Optima daje nam prawie 250 konny silnik to jednak paleta silników nie jest jakaś imponująca
mamy do wyboru tylko 3 ten najmocniejszy 2 l przy wolnossące 163 konie i 1 silnik Diesla 17 141
koni słabsza benzyna i Diesela diesel dostępne są z manualną skrzynią albo z automat diesel
jako jedyny dostępny jest w sprzęgłowym automatem natomiast benzyny są zestawione z automatem klasycznym
6 obiegowym wolnossąca opcjonalnie natomiast raz najmocniejszej
wersji mamy automat w
standardzie wszystkie wersje są napędzane oczywiście na przednią oś jeśli chodzi o naszą testową wersję to daje
Ona 351 metrów momentu obrotowego i moc 245 koni dostępne aż przy 6
tysiącach obrotów na minutę natomiast moment obrotowy się do niego wrócę na 100 samego dołu od 1350
obrotów aż do czterech tysięcy 232 km na godzinę Tyle wynosi prędkość maksymalna a do setki czekamy 7
i
6 Hyundai ciekawe jesteś przyspieszenie od 80 do 120 zaledwie 3 i 6 no i na koniec zużycie paliwa
około 12 w mieście połowa tego w trasie i około 8 średnio wszystko to sprawdzimy oczywiście jak zawsze w osobnych filmach
zarówno przyspieszenie I jak i spalanie Dodam tylko na koniec że baku mieści się 70 litrów a więc nawet takie mocnym
silnikiem Trasie no spokojnie przyjechać ponad 1000 km
Kiedy
po raz pierwszy odpaliłem ten samochód to usłyszałem z głośników taki
sztuczny Polbruk pomyślałem będziemy udawać Greka nikt udawać na postoju czy również podczas jazdy i
mówi tylko dźwięku Czy ten samochód z tym
mocnym 245 konnym silnikiem będzie udawał mocarza na drodze gdzieś w ostrych zakrętach wyjdą jego słabości No przejechałem się nieco szybciej Sprawdziłem i powiem tak wszystko zależy oczywiście od trybu jazdy mamy tu do wyboru trzy tryby Eko narodowych i sportowy I muszę przyznać że o ile jazda w trybie Eco jest trochę nudne No rzeczywiście samochód staje się takie trochę ospały o tyle tryb standard być takim najbardziej rozsądnym trybem jazdy dlatego że w trybie standard jeszcze nie tak bardzo słychać tego taką ścieżkę dźwiękową tego silnika nie jest dodatkowo wzmacniane I to mi się podoba bo jednak
ja nie jestem fanem tego dodatkowego mruczenia z głośników No więc jeśli reper sportowego to jest trochę więcej tego
sztucznego hałasu w kabinie natomiast samochód oczywiście też tak trochę bardziej sportowy się spina skrzynia biegów jest gotowa i chętnie redukuje nawiasem mówiąc jak na skrzynię klasyczną nie był sprzęgłową robię to naprawdę z gracją bardzo szybko
i
w chcę to się bardzo podoba akurat podobnie jak Kia Sportage nie takie taki kredyt zaufania który który skrzynie biegów często daje silnikowi jak ja delikatnie Wciskam gaz to nie ma momentalny jak redukcja tylko spokojnie wyciągamy na tych samych na tym samym bieguna wyższe obroty to jest fajne no zmieści się właśnie wciśnie gaz to potem tak no bardzo szybka redukcja do to nie widzę w takich odczuciach subiektywnych e ta skrzynia biegów była w czymkolwiek gorsza odczynie dwusprzęgłowej Więc to naprawdę wszystko w najlepszym porządku układ kierowniczy również bardzo precyzyjnie pozwala tym samochodem jechać tak jak tego chcemy i jeśli chcemy wyjechać na autostradę i poczucie królem lewego pasa No to ile w poprzednich generacjach nie było dostatecznie głośnego silnika aby w ten sposób się bawić To teraz z tym mocnym w 145 konnym silnikiem możemy bez problemu zjechać na lewą stronę i zjechać cisnąć do woli tutaj zapas mocy będzie przy każdej legalnie prędkości w zupełności wystarczą powstały dobrze czuć się za kierownicą Jest tylko jeden problem zakręt tak długo jak jedziemy do prostej a wszystko jest okej natomiast
w zakrętach ten tryb jazdy na jest bank trasę włączony tryb sportowy To zawieszenie zostały zestawione w takie dosyć komfortowy i przyjemny sposób zaczyna się mieścić właśnie jeśli chodzi o stabilność prowadzenia po zakrętach dlatego mimo że mamy tutaj bardzo dobre opony Michelin na to jednak tylna oś zdecydowanie za często ucieka na ostrzejszy lizak na każdym zakręcie nie mówisz to jest niebezpiecznie nie może to to jest denerwujące ale trzeba pamiętać o tym że jeśli mamy przed sobą ostry zakręt 90 stopni albo jeśli mamy przed sobą przyszłego włosie i musimy szarpnąć kierownicą to należy się bardzo mocno przygotować do tego że będziemy mieli zaraz nadsterowność i podsterowność to trzeba będzie walczyć troszkę we własnym zakresie bo elektronika w tym samochodzie absolutnie nie śpieszy się do tego ten samochód jakoś mocno stabilizować tylko pozostawia to kierowców oczywiście tak długo jak jedziemy w trybie to sportowym bo w trybie Eco czy standardowym nastąpi to nie ja wcześniej w każdym razie samochód daje całkiem sporo mocy ale jeśli chodzi o emocje z jazdy to będziemy się cieszyć w tym mocno tak długo jak długo będziemy jechać po prostej i w takich codziennie pokonywanych Łukasz na tym jesteś Ty wiesz że chcemy skorzystać z tej mocy i z tych dynamiki na ostrych zakrętach To wtedy albo się cieszymy że mamy non-stop nadsterowność i nikt nam nie przeszkadza z nią walczyć kontrować i bawić się albo będziemy się denerwować że ten samochód nie jedzie w ostrych zakrętach aż tak bardzo po
sznurku ceny Kia Optima zaczynają się od 90000 zł za podstawową wersję z silnikiem wolnossącym 20
benzyna 163 konie i wyposażeniu m
Sedan za kombi musimy dopłacić 4000 zł i zrobiłbym to chcesz żebym wziął się dalej ze względów estetycznych
a nie tylko w tabelce mi się szalenie podoba Natomiast jeśli chcemy wejść na wyższy poziom wyposażenie
to przykładowo Elka będzie kosztowała już około 15000 więcej kolejny piec za
wersję XL natomiast topowa wersję czyli najmocniejszy silnik i wersja
GT kosztuje już co najmniej 154000 zł zostało
tylko odpowiedzieć na pytanie które zadałem na wstępie czy nowa Kia Optima jest taka jaka powinna była być od
początku Wydaje mi się że tak bo nowy model oferuje to wszystko czego moglibyśmy się spodziewać po aucie tego typu czyli
mocny silnik o przestronny i bardzo praktycznie zaprojektowane wnętrze że są dobrze wykonane z ładnym nadwoziem i
bogatym to wszystko w rozsądnie skalkulowane cenie Oczywiście konkurencje z Niemiec Francji
czy Japonii również jest mocno ale przypuszczam że ten model już nie będzie miał że zgodnie
z nimi konkurować Na koniec można by było znaleźć jeszcze to coś tego brakuje w
tym aucie No ja bym powiedział że troszkę więcej miejsca nad głową dla dwumetrowca a dla kogoś kto lubi jeździć nie
tylko po suchym i Chcę wykorzystać cały bo ten co tego silnika przydałby się może jeszcze jak chłopcy i napęd na cztery a poza
tym jest chyba tak jak powinno być Wydaje
mi się że lista samochodów segmentu d które mogłaby wziąć udział w takim samochodowym konkursie piękności została
właśnie poszerzona o opcję bgt dotychczas do tej listy Moim zdaniem należała niewątpliwie Mazda 6 Talisman
i Ford Mondeo teraz mamy już czwórkę dajcie znać co wy sądzicie na ten temat dzięki filmuje Pamiętajcie o subskrypcji