Trwa ładowanie...
29-11-2006 12:40

Kia Magentis 2.0 CRDi

Kia Magentis 2.0 CRDi
d4jdngl
d4jdngl

Po sukcesach Picanto i Sportage, Kia zamierza powalczyć o klienta także w klasie średniej. Magentis ma jednak trudne zadanie stawienia czoła takim rywalom jak Volkswagen Passat czy Ford Mondeo.

Kia odgrywa coraz ważniejszą rolę na europejskich rynkach – w ubiegłym roku sprzedano tutaj 320 tys. aut tej marki, czyli o ponad 50 proc. więcej niż rok wcześniej.
Plany zakładają sprzedaż 100 tys. sztuk rocznie drugiej generacji Magentisa, z czego 10 tys. ma trafić do Europy.

Cechy szczególne

Flagowa limuzyna koreańskiej firmy jest zbliżona konstrukcyjnie do Hyundaia Sonaty, stąd wyraźne podobieństwo obu modeli. | [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11145/kia-magnetis-1-b.jpeg',500,375) ) |
| --- | Nadwozie Magentisa ma tradycyjną linię, ale silnie zarysowane światła i przetłoczenia na masce mogą się podobać nie tylko zwolennikom konserwatywnych rozwiązań. Na drodze auto niczym szczególnym się nie wyróżnia, co z pewnością jednak także ma swoje zalety.
Podobnie jest z wnętrzem. Przyzwoite materiały wykończeniowe i dobra ergonomia, ale bez projektanckiej fantazji. Dobrym rozwiązaniem wydają się wysoko umieszczone przyciski oraz pokrętła sterowania klimatyzacją i sprzętem audio, co znacznie ułatwia obsługę.

d4jdngl

Silnik

Dwulitrowy diesel CRDi o mocy 140 KM to własna konstrukcja Kii wyposażona w bezpośredni wtrysk paliwa Common Rail. | [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11145/kia-magnetis-2-b.jpeg',500,375) ) |
| --- | Silnik dość sprawnie radzi sobie z ponad 1,5-tonową limuzyną, zapewniając jej przyzwoite osiągi i dynamikę. Magentis potrafi rozpędzić się do „setki” w 10,4 sekundy. Według danych producenta, na trasie auto zadowala się pięcioma litrami paliwa i choć w teście redakcyjnym nie udało nam się zejść poniżej 6,5 litra, to i tak jest to niezły wynik.

Wrażenia z jazdy

O ile z pracy silnika możemy być zadowoleni, to współpracująca z nim ręczna, 6-stopniowa skrzynia biegów nie jest wzorem precyzji. Może więc warto pomyśleć o oferowanym w opcji 4-biegowym automacie.
Także układ kierowniczy nie jest wzorem doskonałości – wszystkie polecenia kierowcy wykonuje jakby z małym opóźnieniem, ale na drodze auto zachowuje się poprawnie. Spora w tym zasługa zawieszenia. | [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11145/kia-magnetis-3-b.jpeg',500,375) ) |
| --- | Kolumny MacPhersona z przodu i oś wielowahaczowa z tyłu to sprawdzone rozwiązanie, które zapewnia komfortową podróż.. Nawet podczas pokonywania ostrych zakrętów nadwozie nie przechyla się zbytnio, a gazowe amortyzatory bardzo dobrze zdają egzamin na nierównościach.
Obszerne wnętrze zadowoli nawet rosłych pasażerów, podobnie jak dobrze wyprofilowane fotele z przodu. Nie mniej wygodnie jest także na tylnej kanapie, gdzie miejsca na nogi jest pod dostatkiem.
Jedną z największych zalet Magentisa jest lista standardowego wyposażenia nawet w podstawowej wersji Gold. Cztery poduszki gazowe, dwie kurtyny, czujniki parkowania, elektrycznie sterowany fotel kierowcy, podgrzewane siedziska, elektrycznie sterowane szyby we wszystkich drzwiach, automatyczna klimatyzacja oraz system multimedialny z odtwarzaczem DVD to naprawdę sporo. Nic dziwnego, że w tej sytuacji lista ewentualnych dopłat ogranicza się do 2 000 zł za lakier metalizowany i 3 000 zł za skórzana tapicerkę.

d4jdngl

Podsumowanie

Najtańsza benzynowa wersja Magentisa kosztuje 83 900 zł, a ceny modeli z silnikiem diesla zaczynają się od 90 400 zł. | [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11145/kia-magnetis-4-b.jpeg',500,375) ) |
| --- |
Podobnie jak modele Sportage, Rio, Sorento czy Picanto limuzyna Kii stanowi potwierdzenie, że firma potrafi zbudować dobrze wyposażony, przyzwoitej jakości samochód za rozsądną cenę. Czy jednak to wystarczy, aby odnieść sukces w tak mocno obsadzonym segmencie rynku?

d4jdngl

Wybrane dane techniczne:

| Typ silnika | Diesel |
| --- | --- |
| Ilość cylindrów/zaworów | 4/16 |
| Pojemność skokowa (cm3): | 1991 |
| Moc maksymalna (KM/obr/min)
: | 140/4000 |
| Maks. moment obr. (Nm/obr/min): | 305/1800-2500 |
| Przyspieszenie 0-100 km/h (s): | 10,4 |
| Prędkość maksymalna (km/h): | 221 |
| Pojemność bagażnika (l): | 495 |
| Zużycie paliwa: trasa/miasto (l/100 km): | 5,0/8,1 |
| Długość x szerokość x wysokość (cm): | 473,5 x 180,5 x 148 |
| Rozstaw osi (cm): | 272 |
| Gwarancja mechaniczna/perforacyjna (lata) | 3/6 |
| Cena (zł): | 90 400 |

Nasza ocena

Przestronność wnętrza * Dużo miejsca z przodu i z tyłu.
Silnik Dynamiczna jednostka napędowa.
Poziom hałasu * Silnik głośno pracuje zwłaszcza na wyższych obrotach.
Zużycie paliwa Stosunkowo małe spalanie jak na samochód tej klasy.
Wyposażenie * Bogate wyposażenie nawet w podstawowej wersji Gold.

Wyposażenie seryjne:

Kia Magentis 2.0 CRDI Gold

| Poduszki powietrzne | 6 |
| --- | --- |
| Układ ABS | S |
| Układ stabilizacji toru jazdy | S |
| Wspomaganie układu kierowniczego | S |
| Centralny zamek | S |
| Automatyczna klimatyzacja | S |
| Komputer pokładowy | S |
| Czujniki cofania | S |
| Elektrycznie sterowane szyby przednie/tylne | S/S |
| Elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka | S |
| Tempomat | S |
| Radioodtwarzacz CD i DVD | S | s - wyposażenie seryjne

d4jdngl

Autor: Tomasz Szmandra

d4jdngl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4jdngl
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj