Kia chce zmienić wizerunek i potroić sprzedaż w Europie
„Nie ma dla nas przyszłości, jako dla producenta najtańszych samochodów” – mówi wiceprezes Kia Motors Europe Jean-Charles Lievens. Kia chce być postrzegana, jako młoda, przyjazna i dynamiczna marka.
Kia wprowadzi do sprzedaży aż 16 nowych modeli w ciągu najbliższych trzech lat. Kia zamierza potroić sprzedaż w Europie z 90 tys egzemplarzy w 2002 roku do 300 tys egzemplarzy w 2005 roku Jest to element strategii, która ma doprowadzić grupę Hyundai-Kia do pozycji jednego z pięciu największych światowych producentów samochodów w 2010 roku. W Europie sprzedawane będą auta Kia i Hyundai wyprodukowane w Korei, Północnej Ameryce, Chinach, Indiach, oraz na Słowacji lub w Polsce, gdzie powstać ma fabryka Hyundai.