Trwa ładowanie...
Moto Target
11-03-2008 15:09

Kąśliwa żmija z numerem 25000

Kąśliwa żmija z numerem 25000
d2joget
d2joget

12 marca w fabryce Chryslera Conner Avenue Assembly Plant mieszczącej sie w Detroit, odbędzie sie uroczysta konferencja prasowa z okazji wyprodukowania 25-tysięcznego egzemplarza Dodge'a Vipera.

Częścią uroczystości będzie też wręczenie nagrody za zwycięstwo Vipera SRT-10 w pucharze NASCAR Sprint Cup Series. Kierowca zwycięskiego auta jest utytułowany kierowca fabryczny ekipy Dodge - Kurt Busch.

Dodge Viper od momentu pierwszej prezentacji z miejsca stał się kultowym autem Ameryki. Przy jego konstruowaniu opierano się na zasadach, które obowiązywały przy projektowaniu amerykańskich samochodów sportowych z lat 60-tych. Priorytetem był duży i mocny silnik, napęd na tylne koła oraz odpowiednia stylistyka nawiązująca do wzorców ustalonych cztery dekady wcześniej przez Carola Shelby w modelu Shelby daytona Coupe. Na tradycji tego właśnie pojazdu opiera się Dodge Viper. Auto powstało również dzięki uporowi Boba Lutza, który wymarzył sobie auto będące współczesną wizją Shelby Cobra.

Koncept przedstawiony na targach samochodowych w Detroit w 1989 roku stał się główną atrakcją salonu. Podobno wiele osób podchodziło do stoiska Chryslera wręczając podpisany czek z pozostawionym wolnym miejscem na wpisanie kwoty. Niestety niewielu mogło zrozumieć, że to tylko show-car i że auto nie jest na sprzedaż! Trzy lata po premierze, Viper gotowy był do produkcji.

d2joget

Silnik Vipera RT/10 jest rozwinięciem jednostki napędowej z pickupa Dodge Ram. Jednak zanim został zainstalowany w Viperze przeszedł gruntowną modernizację w Europie: inżynierowie z Lamborghini zastąpili żelazny blok silnika aluminiowym, a także zainstalowali nowy mechanizm pobierania powietrza. Zespół Dodge`a podrasował silnik tak, aby miał większą moc i wyższy moment obrotowy.

W efekcie silnik V10 z pierwszej serii Vipera RT10 miał niesamowite parametry - moc 455 KM już przy 5200 obr./min. i maksymalny moment obrotowy 610 Nm uzyskiwany przy 3600 obr./min.

Źródło: Chrysler, Wikipedia, Mototarget

d2joget
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2joget
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj