Boom gospodarczy, szczególnie w branży budowlanej, zachęcił Kamaza do większego zainteresowania polskim rynkiem. W wyniku reorganizacji, dotychczasowy dystrybutor (firma PHU Euromet) przekształcił się w Kamaz Trucks Polska. W przyszłości planuje się otworzenie montowni kamazów w naszym kraju.
Jak podaje magazyn branżowy "Truck Serwis", Kamaz wraz z firmą Kamaz Truck Polska planuje utworzyć montownię samochodów ciężarowych w Staropolskim Okręgu Przemysłowym. Pod uwagę brane są okolice Kielc, Skarżyska-Kamiennej, Starachowic, Suchedniowa i Ostrowca Świętokrzyskiego.
Kamaz Trucks Polska poszukuje terenu o powierzchni 5 ha. Roczna zakładana produkcja to początkowo około 1,5 tys. sztuk ciężarówek przy zatrudnieniu około 200 osób.
Oferta produktowa Kamaza skierowana jest głównie do firm budowlanych. Samochody niedawno przeszły istotną modernizację i wykorzystują podzespoły uznanych wytwórców.
Kamaz 6520 (6x4)
Model ten został wdrożony do produkcji w 2002 roku i oferowany jest jako podwozie pod zabudowę o masie do 23,75 t oraz wywrotka tylnozsypowa o pojemności 12 m3. W jednym z wariantów wywrotka ma hydraulicznie podnoszoną tylną klapę i podgrzewaną spalinami skrzynię ładunkową. Pojazd oferowany jest z dzienną kabiną o nowoczesnym wyglądzie, opracowaną według projektu firmy DAF. Zmodernizowana tablica przyrządów jest czytelna. Standardowo montowany jest pneumatycznie resorowany fotel kierowcy, co znacznie podniosło warunki pracy.
Pojazd napędzany jest silnikiem V8 Kamaza o mocy 360 lub 320 KM, a także Cumminsa R6 o mocy 380 KM spełniającym normę Euro 4 z hamulcem klapowym w układzie wydechowym. W układzie napędowym z blokadą międzyosiowego mechanizmu różnicowego zastosowano mechaniczną skrzynię biegów ZF o 16 przełożeniach. Pojazd wyposażony jest w pneumatyczny, dwuobwodowy układ hamulców bębnowych z automatyczną regulacją szczeliny. Układ ABS pochodzi od firmy Wabco lub Knorr Bremse.
Kamaz 65201 (8x4)
Model ten powstał na bazie modelu 6520, jest dłuższy (4 osie) i ma większą ładowność oraz DMC. Oferowany jest jako pojazd pod zabudowę lub wywrotka tylnozsypowa o objętości 16 m3. Napędzany jest silnikiem Kamaza V8 o mocy 360 KM lub Cumminsa R6 o mocy 380 KM. Dzienna kabina została również opracowana według projektu firmy DAF.
Kamaz 4308 (4x2)
Kamaz nie ogranicza się do oferowania pojazdów budowlanych. Przykładem może być model 4308 przeznaczony do transportu lokalnego i międzyregionalnego o DMC od 11,5 do 20,2 t, oferowany jako podwozie pod zabudowę. Pojazd napędzany jest silnikiem Cummins o mocy 185, 210 lub 275 KM. Oferowane są dwa rodzaje kabiny (z miejscem do spania i bez). Podwozie tego pojazdu może służyć jako baza pod zabudowę komunalną czy służb ratowniczych.
Kamazy cieszą się opinią pojazdów wytrzymałych i o sporych zdolnościach pokonywania terenu, co w warunkach prac budowlanych ma istotne znaczenie. Mankamentami aut tej marki były stosunkowo niski komfort pracy kierowcy (np. hałas w kabinie) i spore zużycie paliwa.
Przyglądając się zmodernizowanym modelom Kamaza można odnieść wrażenie, że producent stara się usunąć te mankamenty i dodatkowo zachęcić potencjalnych nabywców korzystną ceną.