Kajetanowicz i Kościuszko w jednym teamie
Rajdowy mistrz Polski Kajetan Kajetanowicz i startujący w mistrzostwach świata Michał Kościuszko będą w sezonie 2011 zawodnikami jednego zespołu - Lotos Dynamic Rally Team.
Kajetanowicz, który będzie startował we wszystkich rajdach zaliczanych do klasyfikacji generalnej mistrzostw Polski N-grupowym Subaru Imprezą, wraz z pilotem Jarosławem Baranem wygrali już w lutym pierwszą imprezę sezonu - zimowy Rajd Lotos Baltic Cup.
- Zwycięstwo na Kaszubach dodało nam skrzydeł. Teraz czeka nas kilka miesięcy wytężonej pracy, w pozostałych sześciu imprezach chcemy obronić tytuł mistrzowski wywalczony w ubiegłym roku, to nasz główny cel. Na razie nie planujemy startów w innych rajdach, choć, o ile nie będą one kolidowały z mistrzostwami Polski, to być może sprawdzimy się także na trasach zagranicznych - powiedział Kajetanowicz.
Na początku kwietnia Kajetanowicz wystartuje w Rajdzie Świdnickim, później mają w planie czerwcowy Rajd Karkonoski a w sierpniu Rzeszowski. We wrześniu zawodnicy rywalizujący w mistrzostwach Polski mają dwie imprezy - rajdy Dolnośląski i Polski, który będzie także rundą mistrzostw Europy. Na zakończenie sezonu zaplanowano Rajd Koszyc w Słowacji.
Michał Kościuszko, jedyny polski kierowca jeżdżący w mistrzostwach świata, w tym roku wystąpi w rywalizacji samochodów produkcyjnych PWRC. Kierowca z Krakowa, wicemistrz świata JWRC w 2009 roku, teraz będzie jeździł Mitsubishi Lancerem Evo X przygotowanym przez czołowego europejskiego tunera RalliArt, który w dwóch ostatnich latach triumfował w PWRC.
- Czeka nas bardzo ciekawy sezon, będziemy rywalizowali w najstarszej i najliczniej obsadzonej klasyfikacji. Do mistrzostw świata zgłoszonych jest 19 załóg, każda musi pojechać w minimum sześciu z siedmiu rajdów wyznaczonych przez FIA. My - z powodów logistycznych - nie pojechaliśmy w lutym w Rajdzie Szwecji, dlatego weźmiemy udział we wszystkich pozostałych eliminacjach - poinformował Michał Kościuszko.
Pierwszą imprezą dla załogi zespołu Lotos Dynamic będzie zaczynający się 24 marca Rajd Portugalii. Po nim pod koniec maja Rajd Argentyny, latem Finlandii i we wrześniu w Australii.
Sezon zakończą dwie jesienne eliminacje w Europie - Rajd Hiszpanii w październiku i Anglii w listopadzie.