Trwa ładowanie...
10-10-2005 13:42

Jubileuszowe Porsche Boxster S

Jubileuszowe Porsche Boxster S
d4n3waw
d4n3waw

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/1365/spyder-porsche-01.jpg',402,301) ) |
| --- | Porsche obchodzi jubileusz pięćdziesięciolecia 550 Spyder - pierwszego modelu Porsche zaprojektowanemu specjalnie z myślą o wyścigach. Uczcić tę rocznicę ma specjalna edycja modelu Boxster S, który pojawi się w sprzedaży w marcu 2004 roku. Czy Boxster S ma coś wspólnego z legendą sprzed pięćdziesięciu lat, czy to tylko chwyt reklamowy.
Porsche 550 Spyder zadebiutował podczas Paris Motor Show w 1953 roku. Nazwa wzięła się stąd, że samochód ważył zaledwie 550 kg. Czterocylindrowy silnik o pojemności 1,498-cc dostarczał moc 110 KM. Dziś wynik ten budzi pobłażanie, ale zważmy, że auto ważyło 550 kg i... był rok 1953. Proporcje mocy do wagi i nisko umieszczony środek ciężkości sprawiły, że Porsche 550 Spyder tryumfował w wielu rajdach samochodowych, co przyczyniło się również do jego komercyjnego sukcesu.

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/1365/spyder-porsche-03.jpg',352,265) ) |
| --- | Teraz Porsche przekonuje o podobieństwie swego modelu Boxster do legendy rajdowej sprzed 50 lat. Jubileuszowa seria Boxster S pomalowana będzie na kolor srebrny, dotychczas zarezerwowany dla Carrera GT i serii “40 Years of the 911”. To nawiązanie do faktu, że większość produkowanych w latach 50. egzemplarzy 550 Spyder pomalowana była srebrną farbą. Limitowana seria wyprodukowana będzie w 1953 egzemplarzach.
Silnik jubileuszowego Boxstera S (3,2 litra, sześć cylindrów) będzie silniejszy od standardowo montowanych jednostek o 6 KM i jego moc maksymalna wyniesie 266 KM (196 kW) przy 6,200 obr/min. Maksymalny moment obrotowy 310 Nm osiągalny będzie przy 4,600 obr/min. Auto rozpędzać się będzie „do setki” w 5,7 sekund (wersja Tiptronic: 6,4 sekund). W Niemczech egzemplarze jubileuszowej serii sprzedawane będą po 59,192 Euro.

d4n3waw

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/1365/spyder-porsche-02.jpg',402,301) ) |
| --- | Czy seria specjalna Boxstera S, która zadebiutuje podczas styczniowych targów motoryzacyjnych w Detroit ma cos wspólnego ze Spyderem 550? Komunikat prasowy wyjaśnia, że oba modele to doskonałe przykłady rasowych roadsterów, zaś jubileuszowa seria będzie się odznaczać całą masa detali upodobniających do modelu sprzed 50 lat. Cóż, detale z pewnością mają charakter sentymentalny, lecz przydawanie serii specjalnej cech szczególnych jest nieco przesadzone. Zmiany techniczne, choć dotyczą tak kluczowych podzespołów jak silnik, skrzynia biegów, czy hamulce – mają charakter raczej kosmetyczny. Ot, choćby to zwiększeni mocy z 260 KM, do 266 KM.
Porsche 550 Spyder był modelem zaprojektowanym do udziału w rajdach, zaś Boxstera zaprojektowano tak, by Porsche mogło oferować klientom model o połowę tańszy, niż najbardziej pożądany 911. Spyder był legendą rajdów, zaś Boxster o karierze sportowej nie ma co marzyć. Dzisiaj auta projektowane są adekwatnie do swego przeznaczenia, a różnice techniki stosowanej pomiędzy autami jeżdżącymi po ulicy, a wersjami sportowymi to już przepaść. Dlatego Spyder 550 pozostanie legendą rajdów sprzed 50 lat, a Boxster S pozostanie masowym modelem Porsche, którego sprzedaż ma się stać jeszcze bardziej masowa dzięki umiejętnemu podretuszowaniu go patyną klasyka rajdów. Cóż, w marketingu, jak w miłości – wszystkie chwyty dozwolone.

d4n3waw
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4n3waw
Więcej tematów