Jubileusz Hyundaia i30
Hyundai i30, zaprojektowany i produkowany w Europie model reprezentujący segment C, umacnia status wiodącego modelu sprzedażowego koreańskiego producenta.
W ubiegłym miesiącu globalna sprzedaż rodzinnego i30 przekroczyła 500 tys. sztuk w tym 200 tys. w Europie. Tym samym auto potwierdza mocną pozycję w segmencie aut kompaktowych.
i30 w wersji hatchback i kombi, dominuje w europejskich rankingach sprzedaży Hyundaia od momentu jego wprowadzenia na rynek latem 2007 r., kiedy zaczęto sprowadzać samochód z koreańskiej fabryki w Ulsan. Od czasu otwarcia pierwszej europejskiej fabryki Hyundaia w czeskich Noszovicach w listopadzie 2008 r., Hyundai sprzedał ponad 150 tys. "europejskich" wersji i30.
- _ i30 będzie wkrótce obchodzić swoje trzecie urodziny, ale uważamy, że nie straci on na popularności zwłaszcza teraz, gdy w całej Europie pojawia się w nowej odsłonie pod nazwą i30u _ - powiedział Allan Rushforth, wiceprezes Hyundai Motor Europe.
Poziom sprzedaży modelu i30 oddaje porównanie, mówiące że gdyby ustawić wszystkie sprzedane do tej pory samochody zderzak przy zderzaku, dwukrotnie pokryłyby one dystans pomiędzy Noszovicami, gdzie produkowany jest i30 a Genewą, gdzie w 2007 odbyła się jego oficjalna premiera. Z kolei 500 tys. samochodów i30 ułożone jeden na drugim, utworzyłyby wierzę 154 razy wyższą niż szczyt Mont Blanc.
[
]( http://wnp.pl )