Trwa ładowanie...
11-07-2002 11:51

Jeździliśmy Fiatem Stilo - luty 2002

Jeździliśmy Fiatem Stilo - luty 2002
d3q6t4i
d3q6t4i

Jeździliśmy Fiatem Stilo, luty 2002, (laz)

(WP)
Źródło: (WP)

Zachęceni prezentacjami multimedialnymi wypełniliśmy stosowny kwestionariusz i przesłaliśmy mailem. Szybka reakcja dealera na nasze anonimowe zgłoszenie, mile nas zaskoczyła. Często bowiem się zdarza, że zachęty do kontaktu umieszczane na stronach internetowych pozostają bez związku z rzeczywistością. Dziś przed południem jeździliśmy Fiatem Stilo udostępnionym przez jednego z warszawskich dealerów.

Już na parkingu miłe zaskoczenie. Stilo prezentuje się nie tylko awangardowo, ale i dość potężnie. Zwarta bryła budzi zaufanie i zapowiada nie tylko dynamiczną, ale i stabilną jazdę. Stilo zastępując model Bravo/Brava ma dynamiczny charakter zarówno w trzydrzwiowej, jak i pięciodrzwiowej wersji nadwozia. My testowaliśmy wersję trzydrzwiową.

d3q6t4i

Wnętrze zaprojektowano z uwzględnieniem ergonomii, pod tym względem nie można nic stylistom zarzucić. Znacznie poprawia komfort dwupłaszczyznowa regulacja kierownicy. Zdecydowanie doskonałe są fotele przednie: wygodne i doskonale trzymają tułów, o czym przekonaliśmy się podczas jazdy. ...Jednak tablica rozdzielcza i konsola, jeśli już się przyczepiać, nie zachwyca. Brak jej finezji właściwej zwykle Włochom, ..jakieś to wszystko ciężkie i masywne.

Ruszamy z miejsca. ...nadzwyczaj żwawo, bo to wersja benzynowa z silnikiem o pojemności 1,8 i mocy 133 KM, znanym z Fiatów Barchetta. Auto rozpędza się szybko, prawdziwie dynamiczne jest dopiero przy obrotach powyżej 3,5 tys/min. Dzięki takiej charakterystyce, Stilo pozwala wyprzedzać nie tylko myślą ale i całym samochodem. Co ważne, w Stilo nie jest głośno nawet przy wyższych obrotach silnika, choć uczciwość każe przyznać, że nie jeździliśmy szybciej niż 110 km/h.

Największą zaletą Stilo jest perfekcyjne wprost trzymanie się drogi. Nie ma żadnego bujania, kołysania. ...idzie jak po szynie. Nierówności drogi nie powodują drgań kierownicy. Stuk usłyszeliśmy dopiero wpadając w prawdziwą wyrwę w asfalcie, ale i tak nie zaburzyło to toru jazdy.

Stilo jest zdecydowanie bogato wyposażone: 6 poduszek powietrznych, elektryczne szyby, ABS z EBD, ASR oraz dwuletnia gwarancja to daleko ponad standard w tej klasie. Niestety cena jest dość wysoka. Podstawowa wersje z silnikiem o pojemności 1,2 i mocy 80 KM kosztuje 52900 złotych. Testowany samochód o pojemności 1,8 w wersji Dynamic kosztuje już 64200 pln. To dość sporo. ...Ale w końcu Stilo to nie Uno czy Siena, które klienta mają zdobyć niską ceną. Czy Stilo wyprzedzi konkurentów nie tylko myślą ,ale i poziomem sprzedaży? Zobaczymy!

d3q6t4i
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3q6t4i
Więcej tematów