Jesteśmy już na miejscu?
Czy planujesz jechać na wakacje samochodem, zabierając ze sobą dzieci? Naprawdę? Długie podróże mogą stać się źródłem cudownych wspomnień, niestety mogą również być niezwykle stresujące. Wielogodzinny pobyt dzieci w samochodzie najczęściej wiąże się z bitwami na tylnym siedzeniu i nieustannym zadawaniem pytania czy "jesteśmy już na miejscu?".
Dobrym rozwiązaniem jest zaplanowanie atrakcji i gier, które zapewniałyby wszystkim rozrywkę i odwracałyby uwagę od samej podróży. Dopilnuj, aby w samochodzie znalazł się taki oto podstawowy zestaw: talia kart, książeczki z zadaniami i kolorowanki, papier, ołówki, kredki, naklejki i kilka niewielkich zabawek. Nowoczesne kieszonkowe konsole do gier, przenośne odtwarzacze DVD, CD z muzyką lub opowiadaniami - to kolejne rozwiązania mogące sprawić, że długie podróże dla wielu rodzin staną się o wiele bardziej przyjemne.
Jednakże, dzisiejsi rodzice pamiętając własne doświadczenia z dzieciństwa wiedzą, że elektronika to nie jedyne rozwiązanie. Szczególnie młodsze dzieci lubią spędzać czas, grając w kilka prostych gier z innymi członkami rodziny. Chevrolet stworzył listę przykładowych gier, które sprawią, że długa podróż minie niepostrzeżenie całej rodzinie:
Byłem na zakupach. Jedna z osób zaczyna grę, mówiąc „Byłem na zakupach i kupiłem...". Druga osoba powtarza kwestię wypowiedzianą przez pierwszą oraz dodaje własny przedmiot, itd. Czynność ta jest powtarzana do czasu, gdy jedna z osób lub wszyscy zapomną kto co kupił.
Polowanie na alfabet. Nawet dzieci, które dopiero uczą się alfabetu mogą grać w tę grę. Należy zacząć od litery „A" i znaleźć ją na szyldzie, ciężarówce, budynku lub tablicy rejestracyjnej. Pierwsza osoba, która dotrze do litery „Z" wygrywa. Można grać w tę grę na wyścigi lub wspólnie z całą rodziną. Parzyste i nieparzyste. Prosta gra dla młodszych dzieci. Polega ona na tym, że gracze obserwują numery tablic rejestracyjnych samochodów skupiając się na ich ostatniej cyfrze. Jeden z graczy szuka numerów nieparzystych, a drugi parzystych. Każdy zapisuje swoje własne wyniki, a wygrywa ten kto pierwszy uzyska 21 punktów.
To co widzę. Rozejrzyj się i wybierz przedmiot, który widzisz w samochodzie lub na drodze. Następnie podaj innym wskazówkę, mówiąc "To co widzę...jest zielone", lub „To co widzę...jest brązowe i ma futerko". Podawaj wskazówki do czasu aż ktoś zgadnie co widzisz.
20 pytań. Pomyśl o osobie, miejscu lub rzeczy. Pozostali muszą odgadnąć co masz na myśli zadając w sumie maksymalnie 20 pytań na które możesz udzielić odpowiedzi „tak", „nie" lub „czasami".
Kamień-Papier-Nożyczki. Każdy z graczy kładzie swoją pięść na dłoni zwróconej spodem do góry i licząc do trzech, uderza pięścią w dłoń. Na "trzy" każdy zamienia pięść w wybrany przez siebie obiekt. Do wyboru jest jeden z trzech: kamień (zaciśnięta pięść), papier (otwarta dłoń) lub nożyczki (dwa palce ułożone w kształt litery V). Kamień pokonuje nożyczki łamiąc je, papier pokonuje kamień okrywając go, a nożyczki wygrywają tnąc papier. Jeżeli dwie osoby wybiorą ten sam obiekt, to próbują jeszcze raz.
Historia zatacza krąg. Jedna osoba w samochodzie wymyśla tytuł opowiadania. Na podstawie tytułu kolejna osoba wymyśla pierwsze zdanie historyjki, zaczynając od słów "Dawno, dawno temu...". Trzecia osoba kontynuuje opowiadanie dodając do niego kolejne zdanie, i tak na okrągło.
Zajmując swoje pociechy w ten sposób, jak również planując częste przystanki, by wszyscy mogli rozprostować nogi i się przez chwilę poruszać, sprawisz, że dzieci nie będą znudzone i drażliwe, a Twoje nerwy ocaleją. Każdy z Was będzie dużo bardziej zrelaksowany, gdy w końcu dojedziecie do celu.