Jeep planuje ekspansję w Europie
Po 70 latach barwnej historii, Jeep cieszy się uznaniem w skali globalnej, a pojazdy tej marki znajdują nabywców w ponad 120 krajach całego świata. Pierwszy Jeep powstał w roku 1941, a od tego czasu produkcja i sprzedaż tych samochodów przekroczyła 15 milionów sztuk. Dzisiaj Jeep jest najlepiej sprzedającym się na świecie pojazdem produkcji Chrysler Group. Po drogach wszystkich kontynentów jeździ przynajmniej 6 milionów pojazdów tej marki, a udział Jeepa w obrotach eksportowych całej Grupy poza Ameryką Północną wynosi 50 procent.
Alians z Fiat SpA wywierać będzie strategiczny wpływ na sferę sprzedaży marki Jeep, przyczyniając się do wprowadzania nowych platform i zaawansowanych technologii oraz wzrostu ogólnej jakości. Ogromnego znaczenia w tym kontekście nabiera wspólne wykorzystywanie know-how i najlepszych rozwiązań w zakresie wytwarzania oraz ekologii. Doskonałą ilustracją tych procesów jest nowy Grand Cherokee, pierwszy Jeep z zastosowaniem "czystej" technologii Fiat MultiJet II w nowym 3,0-litrowym silniku wysokoprężnym. Produkcja nowego Grand Cherokee odbywa się w warunkach stosowanego przez Fiat SpA systemu World Class Manufacturing (zwiększanie efektywności produkcji), który wdrażany jest stopniowo we wszystkich północnoamerykańskich fabrykach Chrysler Group.
Globalna sprzedaż pojazdów marki Jeep osiągnęła w roku 2010 poziom 420 000 sztuk, wykazując wzrost o 24 proc. w porównaniu z wynikami roku 2009. W Europie nabywców znalazło około 15 000 pojazdów z logo Jeep.
(źródło: samar.pl)
sj