Jeep Grand Cherokee S Limited: nowa wersja flagowca
Jeep potwierdził rozpoczęcie produkcji, zademonstrowanej na tegorocznym salonie samochodowym w Genewie, sportowej wersji Grand Cherokee i wprowadzenie jej na rynki Europy we wrześniu 2012 roku pod nazwą S Limited.
W modelu Jeep Grand Cherokee S Limited zastosowano podłużne listwy dachowe zamiast dotychczasowych relingów. Otoczenie osłony chłodnicy w kolorze fortepianowej czerni kontrastuje z metalizowanym wypełnieniem siatką Platinum Chrome, a charakterystycznego wyglądu dopełnia także platynowo-chromowa, podłużna listwa w dolnej części pasa przedniego. Czarne krawędzie reflektorów, czarna listwa pomiędzy lampami na klapie tylnej oraz para podłużnych końcówek wydechu w chromowej czerni stanowią o kontynuacji motywu kolorystyki nadwozia.
Wystrój wnętrza wzbogacono o skórzane, perforowane obszycie kierownicy z podgrzewaniem elektrycznym oraz wentylowane fotele, tapicerowane skórą Nappa z zamszowymi wstawkami przeciwślizgowymi. Deskę rozdzielczą i skórzane panele drzwi urozmaicają akcenty karbonowe, które łącznie z metalizowanymi nakładkami pedałów hamulca i przyspieszenia dopełniają wystrój kabiny.
Do wyposażenia standardowego należy zaawansowany system napędu 4x4 Quadra-Trac II z systemem kontroli trakcji przy pomocy hamulców (BTCS) na obu osiach. Dwustopniowa skrzynka rozdzielcza systemu Quadra Trac II "zbiera" sygnały z różnorodnych czujników w pojeździe, aby możliwie szybko wykrywać i przeciwdziałać poślizgowi kół. Układ Throttle Anticipate z kolei rejestruje szybkie ruchy pedału przyspieszenia przy ruszaniu z miejsca pod kątem zwiększenia trakcji, zanim nastąpi utrata przyczepności. Nad utrzymaniem dobrych własności jezdnych w warunkach szosowych i w terenie pracuje także zawieszenie Quadra-Lift o pięciu nastawach, system kontroli trakcji Selec-Trac oraz systemy kontroli zjazdu Hill Descent Control i ułatwiający ruszanie na wzniesieniu Hill Start Assist.
Jeep Grand Cherokee S Limited posiada szereg zaawansowanych systemów bezpieczeństwa. Oprócz elementów standardowych w postaci systemu elektronicznej stabilizacji toru jazdy (ESC) i zapobiegania wywróceniu się pojazdu (ERM), systemu przeciw-blokowania kół ABS z kalibracją terenową, systemu kontroli trakcji przy pomocy hamulców (BTCS) i siedmiu poduszek powietrznych wyposażenie nowej wersji modelowej obejmuje także systemy klasy Premium: adaptacyjny tempomat ACC, system ostrzegający o zagrożeniu najechania na poprzedzający pojazd FCW oraz monitorujący martwe pola widzenia BSD wraz z detekcją ruchu przecinającego drogę cofania RCP.
Nabywcy mają do wyboru 3-litrowy Diesel V-6 Common Rail z bezpośrednim wtryskiem paliwa MultiJet II o mocy 241 KM i momencie obrotowym 550 Nm oraz trzy silniki benzynowe: 3,6-litrowy Penastar V6 rozwijający moc 286 KM i moment 347 Nm, 5,7-litrowy V8 o mocy 352 KM i momencie 520 Nm z systemem zmiennej pojemności czynnej MDS oraz najmocniejszy 6,4-litrowy HEMI V8 z systemem Fuel Saver Technology, wytwarzający 468 KM i moment 624 Nm. Standardową jednostką napędową dla wersji Laredo jest 190-konna (440 Nm) wersja 3,0-litrowego turbodiesla V6 (Low Output).
Wśród innych nowości szykowanych przez markę z myślą o rynku europejskim są limitowane edycje Jeep Wrangler Mountain oraz Jeep Compass Black Edition, które pojawią się w drugiej połowie 2012 roku.
ml/