Trwa ładowanie...
16 czerwca 2011, 12:57

Jeep Grand Cherokee: nie do końca bezpieczny

Jeep Grand Cherokee: nie do końca bezpiecznyŹródło: Cleburne Police Deprtment
dlhkfkd
dlhkfkd

Trzy miliony Jeepów Grand Cherokee zagraża bezpieczeństwu pasażerów - twierdzi New York Times. Jak donoszą amerykańscy dziennikarze, samochody te są szczególnie podatne na uderzenia w tył. Mogą się wówczas zapalić.

Wysokie zawieszenie i duża masa to cechy samochodów terenowych, które dla wielu świadczą o ich bezpieczeństwie. Jednak nie wszystkie auta tego typu pozwalają podróżnym wyjść cało z wypadków. W tragicznych okolicznościach przekonało się o tym wielu właścicieli Jeepów Grand Cherokee. Przypadki zderzeń, w których te samochody - z lat 1993-2004 - były uderzone w tył, często kończyły się pożarem. Wskutek listów wysyłanych przez poszkodowanych informacją zainteresowała się organizacja Center for Auto Safety.

Jeden z członków tej organizacji, Ralph Nader, powiedział dziennikarzom NYT, że wszystko wskazuje na to, że za pożary odpowiedzialny jest układ paliwowy w Gran Cherokee z tych lat. Działająca non-profit organizacja Center Auto Safety zebrała przypadki zakończonych pożarem zderzeń i wystosowała do zajmującej się bezpieczeństwem w motoryzacji National Highway Traffic Safety Administration prośbę o wszczęcie śledztwa w sprawie tych samochodów. Chrysler na razie nie uznaje jednak konieczności przeprowadzenia akcji przywoławczej Grand Cherokee. Czy producent ma rację? Przypadki udokumentowane przez Center for Auto Safety mogą przekonywać, że nie.

Wypadki z udziałem Jeepa Grand Cherokee, które zakończyły się pożarem, zdarzały się już przy prędkości nieco ponad 80 km/h. W innych amerykańskich samochodach tej klasy takie zdarzenia należały do rzadkości. Organizacja ma informacje o 172 wypadkach z udziałem Grand Cherokee, w których nie tylko w wyniku zderzenia, ale też pożaru zginęły 254 osoby. Jak twierdzą eksperci współpracujący z Center for Auto Safety, za pożary Grand Cherokee odpowiedzialne jest umieszczenie baku tuż za zderzakiem. Odświeżenie modelu w roku 2005 przyniosło też zmianę umiejscowienia zbiornika na paliwo, który został przesunięty w kierunku tylnej osi.

Źródło: New York Times

tb/

dlhkfkd
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dlhkfkd
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj