Trwa ładowanie...
16-05-2013 15:33

Jeep Grand Cherokee MY 2014: terenowy klasyk na nowo

Jeep Grand Cherokee MY 2014: terenowy klasyk na nowoŹródło: zdjęcie producenta
d3cch6g
d3cch6g

Jeep przedstawił szczegóły swojego nowego modelu - Grand Cherokee 2014. Pojazd ma reprezentować najwyższe standardy w zakresie mocy napędu, komfortu oraz innowacyjności wyposażenia.

Poddane restylizacji nadwozie zyskało niższą atrapę chłodnicy, wydłużony obrys świateł oraz wyższy zderzak. Główną zmianą stylistyczną są jednak reflektory bi-ksenonowe wraz ze światłami LED do jazdy dziennej. Z tyłu znajdują się większe światła LED, powiększony spojler, nowy zderzak oraz przeprojektowana klapa. Do wyboru będą nowe wzory felg z lekkiego stopu, paleta kolorów karoserii i wystroju wnętrza. Producent zadbał o detale, takie jak chromowane klamki i końcówka wydechu czy lusterka boczne w kolorze nadwozia.

W skład wyposażenia wchodzi dwupanelowe okno dachowe, które rozciąga się od krawędzi szyby czołowej aż do tyłu pojazdu. W zmodyfikowanej konsoli centralnej uwagę zwraca 8,4-calowy ekran dotykowy systemu Uconnect, zaś niżej znajduje się obszyty skórą selektor 8-biegowej automatycznej skrzyni biegów. Tym samym materiałem pokryto koło kierownicy, które posiada też drewniane wstawki oraz przyciski sterowania audio, tempomatu, telefonu komórkowego oraz nastawów komend głosowych. Do wyboru będzie wiele różnych motywów adaptacyjnych wnętrza, inspirowanych kulturą i krajobrazami Maroka, Nowej Zelandii, Nepalu, Wielkiego Kanionu Kolorado i wulkanu Wezuwiusz.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Oferta napędu 4x4 obejmuje trzy systemy - Quadra-Trac II, Quadra-Drive II oraz Quadra-Trac typu "on-demand". Pierwszy z nich obejmuje dwustopniową skrzynkę rozdzielczą oraz system kontroli trakcji z użyciem hamulców BTCS osi przedniej i tylnej. Sercem drugiego jest centralna skrzynka rozdzielcza oraz sterowany elektronicznie zespół sprzęgłowy, które umożliwiają aktywny podział momentu obrotowego na obie osie pojazdu. Trzeci system, dostępny w wersji SRT, wyposażony jest w system kontroli trakcji z użyciem hamulców BTCS współpracujący z przednim mechanizmem różnicowym oraz tylnym mechanizmem różnicowym o elektronicznie ograniczanym poślizgu.

d3cch6g

Klienci będą mieli do dyspozycji 3-litrowego turbodiesla V6 Common Rail (250 KM, 570 Nm, zużycie paliwa 7,5 l/100 km) oraz trzy jednostki benzynowe: 3,6-litrowego Pentastar V-6 (286 KM, 347 Nm, zużycie paliwa 10,4 l/100 km), 5,7-litrowego Gemi V-8 MDS (352 KM, 520 Nm, zużycie paliwa 13 l/100 km) i 6,4-litrowego HEMI V-8 Fuel Saver (468 KM, 624 Nm, brak danych o zużyciu paliwa), który pozwoli na osiągnięcie "setki" w 5 s.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Za bezpieczeństwo odpowiadać będą takie systemy jak adaptacyjny Cruise Control z funkcją hamowania STOP, kamera tylna ParkView, Selec-Speed Control. Pojazd produkowany będzie w fabryce w Detroit (USA).

Źródło: Jeep

ll/moto.wp.pl

d3cch6g
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3cch6g
Więcej tematów