Jeep Cherokee: "Amerykanin" z włoskimi korzeniami
Debiut nowego Jeepa Cherokee poprzedził wyciek zdjęć i komentarze na temat nietypowej stylistyki tego modelu. Wraz z nowojorską premierą, amerykańska marka zaprezentowała więcej zdjęć i podała informacje o stronie technicznej nowego SUV-a.
Nowy Cherokee to owoc współpracy z nowym właścicielem Chryslera - Fiatem. Model ten bazuje na platformie pochodzącej z Alfy Romeo. Plotki głoszą też, że nietypowy wygląd spowodowany jest tym, że nowy SUV oryginalnie miał być oferowany jako Alfa. Ile w tym prawdy? Nie wiadomo. Można za to być pewnym, że napęd jest bardzo amerykański. Klienci mogą wybierać pomiędzy czterocylindrowym silnikiem o pojemności 2,4 l (186 KM i 232 Nm) i jednostką 3,2 l V6 Pentastar (275 KM i 324 Nm).
Jeep wyposażył swój nowy model w system, który pozwala na przełączanie napędu, który może być przenoszony na przednią oś lub na wszystkie koła. Silnik natomiast współpracuje z 9-biegową przekładnią automatyczną - pierwszą w aucie tego segmentu. Kontrola trakcji będzie mogła pracować w jednym z pięciu trybów dostosowanych do jazdy po różnych rodzajach nawierzchni. W wersji wyposażeniowej Trailhawk, Cherokee w standardzie otrzyma blokadę tylnego dyferencjału.
Amerykańska marka zapewnia, że mimo faktu, iż większość właścicieli SUV-ów jeździ nimi tylko w mieście, to Cherokee sprawdzi się też w terenie. Wydaje się, że to będzie główną zaletą tego modelu, gdyż trudno uwierzyć, aby stał się ikoną stylu. Nietypowa stylistyka oznacza, że nowego Cherokee będzie budzić mieszane uczucia wśród klientów.
sj, moto.wp.pl